אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קידום אתרים בגוגל – האם זה כדאי?

קידום אתרים - קידום אתרים בגוגל – האם זה כדאי?

החלטת לקדם את האתר? עשית את הצעד הראשון בכיוון הנכון! קידום אתר משמעותו טיפוס במעלה תוצאות החיפוש במנועי החיפוש לכיוון התוצאות הראשונות, אלו שהחשיפה אליהן היא הגדולה ביותר. מקובל לחשוב כי גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר – אך האם ההשקעה בו היא אכן הכדאית ביותר? האם ישנן אלטרנטיבות יעילות, והאם כדאי לשים עליהן דגש מיוחד? ואם כבר – מהם היתרונות שבקידום דווקא בגוגל על פני מנועי חיפוש אחרים? התשובות – בהמשך.

קידום אתרים בגוגל – סטטיסטיקות שימוש

לא ניתן להתחיל לכתוב על נתחי שוק וכדאיות פרסום ללא מספרים יבשים. גופים רבים עוסקים במיפוי הפעילות המתבצעת באינטרנט, לרבות מגמות החיפוש העולמיות.עבור 2006, נתח השוק של החיפושים בגוגל עמד על 48.5% מכלל החיפושים. בתקופה מקבילה ב2008 המספר גדל ל-61.6% מכלל החיפושים. לפי סטטיסטיקות אפריל 2011, לא פחות מ-78.58% מכלל החיפושים בעולם מתבצעים דרך גוגל – לרבות חיפוש דרך דפדפן, דרך האתר ודרך כלים אחרים. ניתן לראות צמיחה של כאחוז בין כל שני חודשים סמוכים לאורך הרבעון האחרון של 2010 והרבעון הראשון של 2011.ניתן לראות כי מדובר במספרים גבוהים למדי, אשר מצטרפים לסל שירותים נרחב המוצע על ידי גוגל.השאלה החשובה היא – האם מספרים אלו מצדיקים קידום אתרים בגוגל? קיים מונח מתחומי הכלכלה הקרוי "זנב ארוך", בו משתמשים בתהליך קידום כדי לתאר מצב בו גם אם מילת חיפוש מסויימת פופולרית ביותר, ניתן להגיע למספר רב יותר של אנשים דרך התמקדות בביטויים פחות פופולריים אך ממוקדים יותר.

קידום אתרים בגוגל – מוצרים משלימים

מלבד שירות החיפוש, גוגל מציעים מגוון כלים המשתלבים אחד בשני לטובת יצירת מגוון פתרונות מבוססי אינטרנט. החל משירות בניית אתרים, דרך כלי סטטיסטיקה ואיסוף נתונים, כלים לבדיקת מגמות התעניינות גלובליות ועד למערכות ייעודיות הנותנות מענה לעוסקים בתחומי פרסום באינטרנט – שירותי ענק התוכנה הם רבים ונרחבים.יש שיראו בכך יתרון, אך לעיתים מגוון הכלים השונים עלול לסנוור.כשעוסקים בקידום אתרים בגוגל, לרוב מקדם האתרים יבחר להשתמש בכלים רבים שחברה זו מציעה. לדבר זה עלולות להיות משמעויות רבות – בין אם מדובר בהנחת כל הביצים בסל אחד, ועד למדיניות איסוף המידע שמאפשרת לגוגל לאסוף נתונים וסטטיסטיקות שימוש.

קידום אתרים בגוגל – יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול ביותר בקידום אתרים בגוגל ברור ונובע עוד מסעיף הסטטיסטיקה – המספרים מדברים בעד עצמם. רוב גולשי העולם משתמשים במנוע חיפוש זה והסבירות לכך שתנועה משם תהיה רלוונטית – נחשבת לגבוהה. הכלים המשלימים שצויינו קודם מהווים יתרון נוסף, שכן ניתן לנהל את כל ההתנהלות הקידומית דרך ממשקים אחידים וברורים.החיסרון הבולט נובע ישירות מהיתרון – כולם שם. בתחומים רבים ישנה תחרות עזה בין כלל המשתמשים שמעוניינים להיות שם לא פחות מכם, ומדובר בתהליכים ממושכים (לעיתים חודשים) עד שניתן לראות פרי. נכון – התחרות העיקרית היא תמיד מול העשיריה הפותחת (עשרת התוצאות הראשונות, המהוות את העמוד הראשון) – אך לא תמיד תחרות זו מצדיקה את המאמץ, לפי מודל הזנב הארוך שהוסבר קודם.בנוסף, למרות מאמצי גוגל לשפר את האלגוריתם תמידית, עדיין ניתן למצוא בכל תחום "ספאם" – תוצאות בלתי רלוונטיות שהוכנסו לשם על ידי מקדמים מתחרים על מנת לשרת אינטרס כלשהו – בהם עדיין תצטרכו להתחרות בכל מקרה.

קידום אתרים בגוגל – מי הם המתחרים?

אם לא קידום אתרים בגוגל – אז איפה כן? הפער שאינו תפוס על ידי גוגל, מתמלא על ידי מספר מנועי חיפוש מובילים אחרים – בהם בינג של מיקרוסופט, מנוע החיפוש של יאהו, Ask ואף AOL. שיתופי פעולה כאלה ואחרים מגדילים, משיקולים מסחריים, את נתחי מנועי החיפוש המתחרים (לדוגמא, שימוש ב"בינג" במסגרת תוצאות החיפוש באתר פייסבוק), וקיימים מנועי חיפוש הפונים לנישות ספציפיות. בקטגוריה זו ניתן למצוא את Kosmix הבונה דף תוכן הנראה כערך אנציקלופדי – עם הגדרה מויקיפדיה, תכנים רלוונטיים נוספים ועוד לגבי מונח החיפוש, את Wolfram המציע חיפוש בעל פן מדעי וחישובי, StumbleUpon המבוסס על תוכן שגולשים שיתפו ועוד.מלבד האמור, אמנם גוגל מוביל בזירה הכלל-עולמית, אך לכל מדינה יכולות להיות העדפות חיפוש משלה. לדוגמא, מרבית תושבי רוסיה מעדיפים לשלוח את חיפושיהם למנוע Yandex הכולל תוצאות שהן רלוונטיות יותר לשוק המקומי, Seznam המותאם לשוק הצ'כי ו- Baidu בו רוב הסינים רגילים לחפש. כלומר, במידה ופונים לנישה ספציפית או לקהל במדינה מסויימת, רצוי לבחון היטב את הרגלי החיפוש הרלוונטיים – לא תמיד גוגל יוביל בראש...ראינו מספר דוגמאות בהן חשיפה במנוע חיפוש אחר עלולה להיות רלוונטית יותר מקידום בין מיליון תוצאות החיפוש בגוגל, בין אם פונים לקהל של מדינה ספציפית, אנשים המתעניינים בנישה מסויימת וכן הלאה.

קידום אתרים בגוגל – לסיכום

ראינו כי קידום אתרים בגוגל הינו כדאי לרוב, אך לא נעדיף לקדם את אתרנו בגוגל כברירת מחדל – אלא לאחר בדיקה ומחקר. קיימים מתחרים רבים בשוק ופתרונותיהם נותנים מענה למגוון רחב של צרכים, לכן אם אתרנו צריך להיות ראשון, ייתכן וקיים מנוע חיפוש בו ההשקעה תהיה יותר כדאית מלנסות להתברג בין עשרות מיליוני תוצאות קיימות.חשיבותו של איש קידום אתרים מתבטאת בין השאר גם בהכרת השוק עבור הלקוח, והכרת הכלים באמצעותם ניתן לחקור שווקים אלו. התייעצו עם איש הקידום שלכם ובדקו האם קידום אתרים בגוגל הוא הפתרון המתאים עבורכם. בעקבות מחקר מקיף, תוכלו לגבש מסקנה האם אתרכם צריך להיות בראש תוצאות החיפוש בגוגל, או שמא דווקא אתר אחר יכול להביא אליכם תנועה רבה יותר, בהשקעה קטנה יותר.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO - חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. מתמחים באופטמיזציה OnSite ובתהליכי קידום בגוגל. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.