אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח משכנתא – מידע חיוני

ביטוח משכנתא הוא ביטוח שכל הבנקים דורשים ממבקשי משכנתאות כתנאי לקבלת הלוואת המשכנתא. ביטוח זה מורכב משני ביטוחים: ביטוח מבנה וביטוח חיים. כל אחד מהם לחוד וכן, גם שניהם ביחד אמורים לספק לבנק את מה שהוא חיפש מלכתחילה – ביטחון כלכלי לשם החזרת ההלוואה במידה ויקרה משהו ללווה או במידה ויקרה משהו למבנה.

 

ביטוח משכנתא – מידע אודות ביטוח חיים וביטוח מבנה.

 

ביטוח משכנתא - ביטוח מבנה: ביטוח זה מתייחס למצב שבו יקרה למבנה נזק ובאמצעות הביטוח יהיה ניתן כיסוי למקרה מסוג זה. מדובר על חלקיו הקבועים של המבנה ולא על תכולתו. החלקים הקבועים של המבנה הם (בין היתר) הם: הקירות, רצפה, גג, שיש, תשתיות, צנרת ולעיתים גם החלק בשטח המשותף. ביטוח זה מכסה מקריים בהם המבנה יכול להיהרס כתוצאה מאש, רעידת אדמה, שריפה, ניסיון פריצה, התפוצצות ועוד.

 

חשוב להבין שביטוח מבנה הוא דבר חשוב מאין כמותו גם כשאין את חוב המשכנתא. ביטוח זה מבטיח למעשה יציבות כלכלית במקרה והבית יינזק מסיבה כזו או אחרת, בין אם מדובר על נזק חלקי או על נזק מוחלט למבנה.

 

ביטוח משכנתא – ביטוח חיים: ביטוח חיים במסגרת ביטוח משכנתא הוא ביטוח שונה מאוד מבטיח חיים אותו אנו מכירים. ביטוח חיים במסגרת ביטוח המשכנתא נועד בעצם לתת כיסוי כספי לבנק להלוואת המשכנתא במידה ואחד מבני הזוג או שניהם נפטרים בטרם עת. חשוב להבין שביטוח זה איננו משמש כאפיק חיסכון.

 

מה חשוב לדעת לפני עשיית ביטוח המשכנתא?

 

אם עד לפני כמה שנים היה ניתן לרכוש את ביטוח המשכנתא אך ורק על ידי הבנק הרי שכיום המצב שונה לחלוטין וניתן לרכוש ביטוח זה אצל חברות הביטוח השונות. עובדה זו שינתה ללא שום צל של ספק את כללי המשחק ולכן יכול הלקוח ליהנות ממחירים נמוכים ואטרקטיביים.

 

על מנת להגיע לחברה משתלמת, מקצועית וכדאית מבחינת המחיר יש לערוך סקר שוק. סקר השוק חייב לכלול חיפוש אחר המלצות, בדיקת המסלולים השונים אשר מוציעים לכם וכמובן שגם המחיר הנדרש. לעיתים עדיף לשלם מעט יותר על חברת ביטוח איכותית ומקצועית מאשר לשלם פחות על חברה ללא ניסיון שתשאיר אתכם ברגע האמת – לבד.


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב בחסות חברת Dreamview העוסקת בתחום בניית אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.