אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לכאבי רגליים יש פתרונות נוחים

"הרגליים שלי הרוסות", הוא משפט ידוע ושגור בפי כל מי שעבד כמה שעות במטבח או מי שמתרוצצת חצי יום בתפקידה כגננת, למשל. אבל אלה רק שתי דוגמאות מרבות אחרות. רובנו חווים כאבי רגליים לא פעם בנוסף לעייפות המחייבת מנוחה. כאבי רגליים יכולים להתפתח בהדרגה או לצוץ פתאום באמצע החיים ללא התרעה מוקדמת. כך או כך הם פוגעים מאוד בתפקוד היומיומי ובאיכות החיים של החולה.

בדרך כלל מייחסים כאבי רגליים בקרב אנשים בוגרים לכושר לקוי. אנחנו עייפים, עוסקים בספורט רק באם מדובר בצפייה בו דרך תוכנית הטלוויזיה, וכשפתאום מתחילות להציק לנו הרגליים- נדמה שזה קשור בכך. אולם חשוב לציין כי לא תמיד פעילות גופנית היא זו שתצליח לפתור את בעיותינו- במקרים מסוימים היא תצליח להקל במעט על המצב ובמקרים אחרים היא אף עלולה לפגוע יותר.

ומה עושים עכשיו?

הפתרונות לבעיות של כאבי רגליים הם מגוונים ותלויים קודם כל בסיבה לבעיה. לרשותנו עומדים, במקרים קיצוניים, ניתוחים ותרופות קונוונציונליות או טיפולים משלימים כמו פיזיותרפיה. אבל הרבה לפני כן ניתן לבחור בפעילות גופנית מתאימה, בנעליים או במדרסים אורטופדיים שעוצבו במיוחד עבור החולה בהתחשב בבעייתו, בצורת הדריכה, ובמבנה כף רגלו. מדרסים אלו אפקטיביים ומסייעים בעיצוב הגוף, בתמיכה בכף הרגל ובהקלה משמעותית על בעיות רגליים וגב.

איתור הסיבה לכאבים על ידי מומחים

הגורמים לכאבים ברגליים הינם רבים ומגוונים ונובעים משלל בעיות גופניות החל במחלות כמו סכרת או טרשת העורקים, דרך דלקות פרקים או שינויים מבניים בשלד כמו בלט בעמוד השידרה או פריצת דיסק. וכלה בתופעות פחות קיצוניות כמו דורבן העקב או דלקת בכף הרגל, השמנת יתר, שברי מאמץ וכמובן עומס גדול מידי על הגוף ומאמץ פיזי לא סביר.

מכאן שגילוי המקור לבעיית כאבי רגליים מכל סוג הוא יקר ערך. את האבחון הרפואי המדובר יש לעשות במכונים מיוחדים המיועדים לכך. כיום פתוחה בפנינו האפשרות להיעזר בשירות במכונים המסובסדים על ידי קופות חולים, אפשרות זו היא אומנם לפעמים זולה יותר אך לעיתים גם עלולה להיות מסורבלת יותר. האפשרות בעייתית במיוחד כאשר סובלים מתופעות של כאבי רגליים- אז הדבר האחרון שנרצה זה להמתין בתורים ארוכים ומייגעים. מכונים פרטיים, כמו למשל וינברג אורטופדיה, יוכלו לתת מענה מהיר ומקצועי מבלי צורך לסבול באופציה הציבורית. דבר נוסף שתאפשר הבחירה ההגיונית במכון פרטי היא הזמנת הפריטים האורטופדיים בקלות, תוך ביטחון שהם נעשים במקצועיות רבה ובהתאמה מלאה ולא כלאחר יד.


אודות מחבר המאמר

דפנה מירוביץ'- אמא במשרה מלאה לשני ילדים מדהימים, חובבת לייפסטייל, חידושים לבית ולגן ותזונה נכונה. מנצלת את מעט זמני הפנוי בכדי לכתוב ולתעד את תחומי העניין וחוויות היומיום העוברות עליי ועל סובביי. באהבה :)

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.