אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פסימיות ביום, אופטימיות בלילה – מה יקרה היום בשווקים?

השווקים בעולם חוזרים להפגין סממנים של מאניה-דיפרסיה, שלא לומר סכיזופרניה ופיצול אישיות: ירידות בבוקר באירופה (ובישראל), מעבר מהיר לעליות לקראת סוף יום המסחר בוול-סטריט בעקבות ידיעה עיתונאית, השווקים מחפשים נואשות כיוון, והמשקיעים מוכנים להיסחף אחר כל בדל של מידע שנזרק לכיוונם. לאן תיטה היום המטוטלת? האם כדאי להשקיע במסחר אונליין באופציות  Call או דווקא לשים את הכסף על אופציות  Put?

על מנת לעזור לכם לקבל תשובה מושכלת משלכם לשאלות אלו, יש לחזור ולהבין לעומק את הסיבות לירידות אתמול באירופה, ואת הגורמים למעבר לעליות בארה"ב.

את האות לירידות אמש באירופה נתנה חברת הדירוג S&P, שהזהירה מפני הורדת דירוג אפשרית למדינות מרכזיות באירופה – לרבות גרמניה וצרפת. S&P אף הזהירה מפני הפחתת דירוג של קרן החילוץ האירופית, מחשש שהכלי של האיחוד האירופי ליציאה מהמשבר ייקלע לחובות עתק בעצמו.

הירידות בשווקים לא איחרו לבוא: הדאקס הגרמני הושפע חזק מהחדשות, ורשם ירידה של 77 נקודות ו-1.3% - אמנם היו למדד הגרמני גם ימים גרועים בהרבה בתקופה האחרונה, אבל עדיין לא מדובר ביום נעים במיוחד למשקיעים. הקאק הצרפתי נשחק אמש ב-0.7%, ורק הפוטסי הבריטי הצליח לעמוד בפרץ, ואף לרשום עלייה מזערית של פחות מנקודה אחת לערכו, עלייה של מאית האחוז.

כאמור, גם הבורסה הישראלית נסחפה אמש בגל הירידות האירופי: מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 רשמו אתמול ירידות של 1.7% כל אחד. מניות הבנקים רשמו ירידות חריפות במיוחד, עם נפילה של 2.3% במניית הפועלים, וצניחה של 3.2% במניית לאומי. על מניות אלו ניתן לסחור גם באמצעות אופציות בינאריות בשעות המסחר בת"א.

בפתיחת המסחר בוול-סטריט המצב לא נראה שונה במיוחד, והמדדים התנהלו בטריטוריה האדומה משך מרבית היום. עד לרגע שבו פורסמה מהדורת הערב של העיתון הכלכלי החשוב ה"פייננשל טיימס", ובו חשיפה ואולי דווקא איתות מכוון לשווקים באמצעות הדלפה מתוכננת היטב על תוכניות החילוץ החדשות העומדות כעת למשא ומתן בין מנהיגי אירופה השונים.

על הפרק, טוענים הכתבים של ה"פיננשל טיימס", עומדת הכפלה דה-פקטו של המשאבים הכלכליים העומדים לידי מאמצי החילוץ והסיוע. זאת באמצעות המשך המימון של קרן בת 440 מיליארד יורו, לצד ולא במקום קרן נוספת של 500 מיליארד יורו, שעתידה להתחיל לפעול מראשית 2012.

הידיעה העבירה את וול-סטריט בבת אחת מהצד האדום אל הצד הירוק, אך הירידות הלכו והתמתנו בשעת המסחר האחרונה, ומדד הנאסד"ק אף ננעל בחזרה בירידות. בסוף היום רשמו הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עליות של 0.4% ו-0.1%, בעוד הנאסד"ק נסוג 0.2%. תמונת מצב זו לא מעניקה רוח גבית ירוקה במיוחד לפתיחת המסחר הבוקר באירופה ובתל-אביב, אך יכולה להעיד כי המשקיעים בעולם מוכנים להיאחז בכל שביב של מידע על מנת לעבור מאופטימיות לפסימיות.

לא נוכל לסיים בלי להזכיר שעוד שווקים פרט לשוקי המניות הושפעו מהחדשות המעודדות: בשוקי המט"ח רשם היורו עליות, מול הדולר וגם מול הפרנק השוויצרי. יורו אחד נסחר כעת בתמורה ל-1.341 דולר, עלייה של 0.1%, ובתמורה ל-1.2418 פרנק שוויצרי, עלייה של 0.7%. גם שוקי הסחורות התנדנדו אמש ביחד עם שוקי המניות, ובסיומו של יום סוער נותר אמש מחירה של חבית נפט מעל לרף ה-100 דולר, ואף רשם עלייה של 0.1%, בדרך למחיר נעילה של 101.05 דולר לחבית. ניתן לסחור גם על הנפט באופציות דיגיטליות מכל מקום.


אודות מחבר המאמר

אופציות בינאריות   אופציות דיגיטליות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.