אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כללי יסוד לעיצוב אתר של חנות וירטואלית

לפני שמקימים חנות וירטואלית צריך לחשוב בדיוק על תכנון האתר.

תכנון כזה צריך לענות על מספר כללי יסוד.

·         עיצוב אתר .   חנות וירטואלית צריכה להיות מעוצבת בצורה שהלקוח יקלוט ישר במה מדובר, מבלי להרגיש ריחוק.  מעדניה למשל תוכל להציג שף מכין מטעמים וכמה מנות מיוחדות...  חברת ליסינג תציג תמונה של מכונית פופולארית...

העיצוב צריך  לקחת בחשבון הן את המוצר והן את קהל היעד. חנות וירטואלית   של בגדי תינוקות לא תהיה מעוצבת באותם צבעים כמו חנות וירטואלית לבגדי כלות.

בארץ עיצוב צריך לקחת בחשבון גם את קהל הלקוחות הדתי ולדאוג למשל לשמור על כללי צניעות מקובלים בציבור הזה.

·         הצגה ידידותית. אחד הכללים החשובים של חנות וירטואלית  הוא שהלקוח יוכל למצוא את מבוקשו בקלות. מקובל לדבר בהקשר זה על חוק שלושת הקליקים: לקוח צריך להגיע למקום מבוקשו בתוך 3 הקשות על קישורים.

על פי כלל זה חשוב מאוד לדעת איך לחלק את הקטגוריות השונות לתת-קטגוריות ולדעת איפה כל מוצר יהיה ממוקם. מעדניה למשל תחולק למשל לקטגוריות של משלוחים ותפריטים.... וכן לפי סוג האוכל: בשרי, חלבי, ממולאים, קינוחים, וכן הלאה.

·         עיצוב העמוד. העמוד חייב להיות מעוצב באופן ברור, על פי כללי הנגישות המומלצים. הקטגוריות צריכות להיות נגישות ובולטות, ולהופיע בעמוד הראשי אבל גם בעמודים הפנימיים כדי להקל בגלישה.

רצוי שהגולש לא יצטרך לעבור מספר דפים באותה קטגוריה.

·         השוואת מוצרים. אתרים רבים מציעים שרות של השוואה בין מוצרים שונים. השוואה כזאת מקילה על הלקוח להחליט במקרים של התלבטות.

·         עגלת קניות. חנות וירטואלית צריכה לכלול עמוד שיקרא עגלת קניות, ובו הלקוח יוכל לבדוק את המוצרים שהזמין ואת מחירם. עגלת הקניות גם מאפשרת ללקוח לבחור את סוג המשלוח ואת אמצעי התשלום עבור הרכישה, וכן בחירת מספר התשלומים הרצוי.

·         אבטחת רכישה.  בעבר היו לא מעט מקרים של הונאה מסוגים שונים במהלך קניה באינטרנט, כאשר נוכלים חדרו לאתר וגנבו מספרים של כרטיסי אשראי. היום רוב האתרים מאובטחים בשיטות הצפנה שונות שמבטיחות קניה בטוחה ורגיעה.

לכך יש להוסיף גם אפשרות של התקשרות טלפונית לחנות כדי להבטיח שאכן ההזמנה הגיעה.


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב בחסות חברת Dreamview העוסקת בתחום בניית אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.