אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה צריך קבלן שלד

קניתם שטח אדמה והחלטתם לבנות בית חדש? מזל טוב. אם החלטתם לוותר על קבלן מפתח ולהיות קבלנים של עצמכם, תצטרכו להתחיל בחיפוש אחר קבלן שלד. אבל לפני זה אתם צריכים להשלים מספר תהליכים שונים.

אולם לפני בחירת קבלן שלד יש עוד שלושה שלבים לפחות:

·         תכנון הבית על ידי אדריכל.

·         הזמנה של מהנדס בניין שיאשר את התוכנית ויקבע את החומרים הדרושים ואת התוכנית ההנדסית של הבניה.

·         הזמנה של מודד קרקע שידגום את השטח ויגבש חוות דעת לגבי סוגי היסודות ועוד.

חוות הדעת של מהנדס הבניין ושל מודד הקרקע חיוניות לקבל האישור לבניה בוועדת הבנייה המקומית. רק לאחר קבל האישור של הועדה אפשר לפנות ולחפש קבלן שלד.

מה עושה קבלן שלד.

 לאחר שהשלמתם את בחירתו של קבלני שלד  יש להתחיל כמובן לבחור בקבלן מתאים. על פי מידת העדפה שלכם צריך לסכם אתו על היקף העבודה: האם היא תכלול את כל עבודת ההכנה והגימור, או רק חלקים ממנה.

על פי הסיכום עליכם לחתום אתו על חוזה מפורט שכולל את תכניות הבניין, את החומרים שישמשו לבניה, ואת לוח הזמנים לבניה. צריך לזכור כי עיכוב מצדכם יכול לגרום לתשלום פיצוי לקבלן השלד.

כמה יעלה קבלן השלד.

לפי זה יהיה עליכם גם לסכם עם הקבלן על המחיר, ולחתום אתו על חוזה מפורט. המחיר נקבע בדרך כלל על פי שטח הבניה ויכול לנוע בין 350 ל-600 שח למטר מרובע של בנייה. לכך יש כמובן להוסיף על עבודה נוספת, ועל חומרים שדורשים מומחיות בהתקנתם, או תכניות בניה מורכבות.

צריך לזכור כי עלות קבלן שלד אינה כוללת את מחיר עלות חומרי הגלם, שיכולים לעלות פי שתיים ממחיר העבודה. לפני התחלת העבודה תצטרכו להחליט איזה חומרים תרצו לרכוש בעצמכם ואיזה קבלן השלד ירכוש. יש לזכור כי אם אין לכם ניסיון בבניה או רקע מתאים, קניית החומרים עלולה להיתקל בקשיים לא מעטים, ולא פעם יתברר כי קבלן השלד יכול היה לרכוש את החומרים הללו במחיר זול יותר, ובאיכות גבוהה יותר.

נקודה חשובה לזכור הינה כי מבחינה חוקית, אם אתם קבלנים  ראשיים, הרי שכל האחריות על הבנייה חלה עליכם במקרה של תקלה או אסון...


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב בחסות חברת Dreamview העוסקת בתחום בניית אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.