אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קידום חנות וירטואלית תמורת תשלום.

האינטרנט הוא היום אחד המרכיבים החשובים של כל מערך שיווקי ופרסומי. היקף המכירות דרך האינטרנט הולך וגדל, ולצורך זה מתפתחים שיטות וטכניקות חדשות. מבחינה עקרונית מחולק מערך השיווק באינטרנט של חנות וירטואלית בין קידום אורגני, שקשור לתוכן האתר, לבין קידום ממומן תמורת תשלום.

קידום ממומן  של אתר כגון חנות וירטואלית כולל ברובו מספר ניכר של מרכיבים, ויש צורך להחליט  באיזה מרכיב להשתמש, ואיך מתכננים את האתר כדי שיתאים לשיטת שיווק זאת.

להלן מספר טכניקות מקובלות של קידום ממומן.

1.       תשלום עבור קידום האתר במנוע החיפוש. מנועי חיפוש כגון גוגל מאפשרים לאתרים לקדם את המיקום שלהם תמורת תשלום,  תשלום כזה מתבצע או תמורת סכום קבוע, או בדרך כלל תמורת מספק הכניסות  על הקישור לאתר, מה שנקרא בשפה מקצועית קליקים.

לגישה זאת יש יתרונות וחסרונות.

א.       היתרון הגדול הוא בכך שמי שמחפש את הנושא בו עוסק האתר מוצא אותו בקלות בתהליך של מילות מפתח.

ב.        יתרון נוסף טמון בעובדה שניתן להפסיק את המסע בכל רגע.

ג.        היכולות לתכנן מספר רב של מילות מפתח, כולל שגיאות כתיב של מילים מסוימות או ביטויים שונים שקשורים אליהם שאינם נמצאים באתר עצמו.

יחד עם זאת לגישה זאת יש מספר חסרונות בולטים.

 

                                  א.         החיסרון העיקרי נעוץ בעובדה שאין בקרה על מספר האנשים שחיפשו את מילת המפתח המסוימת, או את יעילותה יחסית לאתר שרוצים  לשווק.

                                  ב.         חיסרון נוסף נעוץ בעובדה שיש צורך לתכנן מראש את עמוד הנחיתה אליו יגיעו האנשים שמקליקים על האתר.

                                  ג.          חיסרון מיוחד נעוץ בכך שאתרים שסגורים בשבת נרשמים בגוגל כאתרים לא פעילים, ומעמדם יורד.

                                  ד.         מנוע החיפוש לוקח בחשבון גם את הזמן בו המקליקים ביקרו באתר. אלא שהוא לוקח בחשבון  גם קליקים שהוקלדו מתוך טעות או בכוונת זדון,

                                 ה.         אין אפשרות לדעת אם חוסר הצלחה של האתר נובע מחוסר ביקוש או מתכנון לקוי באתר עצמו.

                                   ו.          תכנון לא נכון של מילות המפתח עלול לגרום לבזבוז כסף רב.

2.       תשלום עבור מודעות שמופיעות  כאשר ברשת מופיעים מילים מסוימות. בגישה זאת מנוע החיפוש עובר על אתרים רבים בעת ובעונה אחת, ודואג שבאותם אתרים בהם מופיעה מילת מסוימת תופיע גם המודעה לחנות הווירטואלית שרוצים לקדם.

יש היום כלי ניהול שמאפשרים בקרה על הצלחה של כל אחת משיטות השיווק הללו בזמן אמת, ורצוי להשתמש בהם.


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב בחסות חברת Dreamview העוסקת בתחום בניית אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.