אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טריילרים ומאחורי הקלעים

טריילרים

טריילרים, או כפי שהם מכונים בשפה העברית, הקדימונים, הינם הכלי השיווקי הטוב ביותר שעומד לרשות היוצרים בבואם להתחיל את תהליך הפרסום של הסרט בקרב הקהל. תחום הפצת טריילרים צבר תאוצה בשנים האחרונות והפך למרכיב יסוד שבלעדיו, סרט אינו יכול להתקיים, זאת בזכות השתכללות הטכנולוגיה והאמצעים הקולנועיים, תקציבי עתק, והליך התמקצעות היוצרים באלמנטים שונים, אשר יחדיו הופכים את הטריילרים למכונה משומנת במשיכת צופים לבתי הקולנוע.

עריכה קצבית העריכה היא כלי שימושי ביותר ליצירת מתח, ריגוש ויצירת עניין בהשקת טריילרים השונים. עריכה קצבית משמעותה עריכה מהירה, עריכה, שמשמה כן היא, יוצרת קצב של ריגוש מהסרט, אדרנלין, במטרה ליצור ריגוש אצל הצופה בבחירתו בסרט הייחודי. השימוש במספר רב של שוטים (shots) מהירים וקצביים יוצרים טריילרים מותחים, מתח שיישאר במוחו של הצופה עד החלטתו הסופית לצפות בסרט המדובר.

אפקטים ויזואליים בקולנוע של שנות האלפיים, הפכו האפקטים הקולנועיים לחלק בלתי נפרד מהיצירה הקולנועית. טריילרים יציגו לרוב את מיטב האפקטים הקיימים בסרט באורך המלא, מכיוון שהם מהווים כלי חשוב ביצירת עניין אצל הצופים ומשיכתם לבתי הקולנוע, כפי שהתרחש בסרט ארמגדון, סרט בו הפיצוץ הסופי, פיצוץ המופיע בטריילר עצמו, מהווה את הסמל של הסרט, כלי הפרסום שלו ורגע השיא. סצנות רבות משתתפים, פיצוצים מרהיבים ומבצעים ווירטואוזיים הם חלק מחייב בכל טריילר על מנת שיזכה להצלחה המיוחלת במשיכת מספר הצופים הרב ביותר.

שיאים מרגשים טריילרים, שאורכם לרוב נע בין 3-6 דקות מהווים מעין גרעין של הסרט, שאורכו נע בין 90-120 דקות, על כן, על הקדימונים להיות תמציתיים וענייניים. גורם הזמן מחייב את יוצרי הטריילר לכלול בתוכו את רגעי השיא של הסרט. חוסר הזמן, אשר מאלץ לכלול את רגעי השיא והרגעים המרגשים בלבד, הופך בתחום הטריילרים ליתרון, בניגוד לתחומים אחרים בו חוסר זמן מהווה מכשול בדרך להצלחה. טריילרים של סרטי קומדיה למשל יפילו אתכם מהכיסאות מרוב צחוק כשיציגו את הסצנות המצחיקות ביותר בסרט.

לסיכום, טריילרים טובים הם אלו אשר משתמשים בעריכה קצבית ומהירה, באפקטים וויזואליים מרהיבים ובשיאים מרגשים. השילוב בין שלושת האלמנטים לידי מארג אחד מעניקים לטריילרים את הקסם הטמון בהם, את כוחם במשיכת הצופים אל בתי הקולנוע ברחבי העולם. כך, יוצרים טריילרים מצליחים המביאים להתעוררות וציפייה בקהל הרחב בעולם כולו ולהכנסות מרשימות ממכירות מוקדמות, הקרנות בכורה והקרנות ההמשך לכדי חודשים שלמים בראש רשימת הסרטים המומלצים ביותר.


אודות מחבר המאמר

סרטי קולנוע מומלצים | לסרטי קולנוע מובילים נוספים לחץ כאן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.