אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול זוגי וההתמודדות עם הפחד מלהיקשר

טיפול זוגי מזהה את הפחד מלהיקשר

בני זוג במהלך ייעוץ זוגי יתלוננו זה על זו. היא תאשים אותו בהתחמקות. תתאר כיצד הוא נמנע מלהיות בבית אחרי הצהריים ואת העדפה שלו להיות עם משפחה וחברים. טיפול זוגי יוכל לאתר מצידו תלונות המעידות על קושי ליצור קרבה אצלה. היא איננה אוהבת שאני מחבק אותה, פעמים רבות אני מסובב את הראש והיא הלכה לישון לבד במיטה. תלונות כאלה משמשות במהלך טיפול זוגי כנורות אזהרה המעידות על קושי ליצור התקרבות רגשית. התנהגויות אלו בונות ריחוק בקשר הזוגי, מונעות מבני הזוג ליצור קרבה פיסית ורגשית. ייעוץ זוגי מטרתו מעבר לזיהוי הבעיה עצמה, לאתר את הקשיים הרגשיים המובילים ליצירת ריחוק רגשי ופיסי. בנוסף, יועץ זוגי ישאף להבין את האירועים והחוויות האישיות, באמצעותן התעצב סגנון ההתנהגות של יצירת ריחוק.

ייעוץ זוגי מאתר את הסיבות לריחוק

טיפול זוגי מציג בפני בני הזוג את הקונפליקט הטבעי, בו נמצאים רצונות מנוגדים. הצורך להיות ביחד ומנגד הרצון לשמר את הפרטיות. המאבק הפנימי בין הרצון לעולם אישי לבין הצורך בשיתוף ושותפות מייצר התלבטות לגבי המוכנות ליצור קרבה בקשר הזוגי. טיפול זוגי מדגיש את הדינמיקה המתרחשת בעקבות קושי ליצור קרבה רגשית. ככל שהפחד להיבלע בקשר גדול יותר, כך תגדל הנטייה תהייה לחזק את העולם האישי ולהקטין את המעורבות בקשר הזוגי. ייעוץ זוגי מאתר כוחות מנוגדים אלו. במהלך טיפול זוגי בני הזוג יבררו עם עצמם מה מניע את הפחד שלהם מליצור קרבה.

טיפול זוגי מזהה את התועלת שבריחוק

טיפול זוגי רואה בהימנעות מקרבה כפעולה המביאה רווחים לבני הזוג. חלקם לגיטימיים כמו; טיפוח העולם האישי, התאווררות מהקשר הזוגי. תהליך ריחוק המאפשר בהמשך להתגעגע לבן הזוג, יצירת אפשרות להיות במגע עם אנשים שאינם אהודים על בן הזוג האחר. פרט לסיבות האלו, שיכולות להיחשב כלגיטימיות, ישנן סיבות נוספות שמקורן באזורים של פחד.

ייעוץ זוגי יברר האם המניע בתהליך ההתרחקות, מתבסס על הימנעות מפגיעה עתידית. לדוגמה, בן זוג המפחד להיקשר לבת הזוג הנוכחית, עלול להגיב בקיצוניות כתוצאה מזיכרון ישן של פרידה מבת זוג קודמת. הכאב שקשור לאירועים מהעבר עדיין מלווה את האדם. הכאב הישן של הפרידה מביא את האדם לידי מחשבה, שקרבה יתרה בקשר הנוכחי עלולה להסתיים שוב בריחוק. קושי ופחד לחוות ניתוק ופרידה בעתיד, מביאים את האדם ליצירת ריחוק מתמיד והימנעות מקרבה. סגנון התגוננות המונע מימנו היקשרות לבן הזוג.

טיפול זוגי מעודד יצירת קרבה

בני הזוג זקוקים לחיבור. טיפול זוגי רואה בקרבה צורך חיוני ליצירת תחושת ביטחון בקשר הזוגי. ייעוץ זוגי מעלה את המודעות לצורך בקרבה. במהלך טיפול זוגי נמצא איזון בין רמת הקרבה והשותפות לבין ההתנהלות העצמאית. יצירת מוסכמות לגבי זמנים, בהם האדם חופשי לפתח את עולמו האישי, תוכל ליצור גבולות ברורים. הסכמה זו תמנע את מחלוקות עתידית סביב העדר קרבה בזוגיות.


אודות מחבר המאמר

טיפול זוגי במכון פתרונות! טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי או מטפל עוד היום!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.