אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיאטה מהירה

 

דיאטה מהירה הינה דיאטה המתיימרת להוריד משקל באופן מהיר, תוך זמן קצר. בדרך כלל תוכניות דיאטה מהירה אינן משלבות בתוכן פעילות גופנית מתונה. דיאטה מהירה כוללת תפריט נטול מרכיבים המוגדרים שמנים במיוחד: כמו פחמימות, סוכרים ולחלופין מרכיבות את התפריט שלהם ממרכיבים הידועים כמזרזים חילוף חומרים כדוגמת: מרק כרוב או אשכוליות. 

דיאטה מהירה פופולארית במיוחד היא דיאטה ללא פחמימות, דיאטה מהירה זו מושתת על הורדה של מרכיב מזון עיקרי וחשוב ביותר לתפקוד בריא ויעיל של הגוף. יש לזכור כי אין תמיכה מצד מומחי בריאות ותזונה או רופאים לסוג זה של דיאטה מהירה לצורך שמירה על משקל תקין. דיאטה מהירה פוגעת בתפקוד הגוף בכך שהיא מונעת ממנו את האנרגיה לה הוא זקוק כדוגמת הפחמימות.

הורדת מרכיבי תזונה על מנת ליצור ירידה מוגברת במשקל עלולה ליצור חוסר ודאי במרכיבי תזונה חיוניים לגוף כמו ויטמינים, מינרלים, סידן ועוד. חוסר במרכיבים אלו עלול ליצור בעיות פיזיות כמו חולשה, עייפות, לחץ דם נמוך, כאבי ראש, כאבי פרקים, דיכאון, הפסקת הווסת אצל נשים וכו. דיאטה מהירה אינה משלבת פעילות גופנית המסייעת בירידה במשקל ושמירה על משקל תקין לאורך זמן. דיאטה מהירה מביאה בסופו של דבר לעלייה חוזרת במשקל עם ריבית של קילוגרמים נוספים שלא היו לפני תחילת הדיאטה המהירה.

דיאטה מהירה הינה דיאטה דלת קלוריות באופן משמעותי ביותר. דיאטה מהירה בדרך כלל אינה עולה על 1000 קלוריות ליום. בטווח הרחוק דיאטה מהירה נכשלת מהר מאוד שכן קשה מאוד לעמוד בא ולהיות רעב כל הזמן.

דיאטות מהירות הן לרוב דיאטות אופנתיות חולפות כדוגמת: דיאטת אשכוליות, דיאטת מרק כרוב, דיאטת לחם, דיאטה ים תיכונית ועוד.

 

תפריט לדוגמא לדיאטה מהירה:

תפריט לדיאטת לחם:

ארוחת בוקר: 2 פרוסות לחם קל עם גבינה לבנה 5% + חצי כוס חלב דל שומן 1% +1 מלפפון+ 1 עגבנייה

ארוחת עשר: סלט ירקות עם כף שמן זית.

ארוחת צהריים: 4 פרוסות לחם קל עם כף חומוס או פסטרמה דלת שומן או גבינה צהובה 5% או שניצל טבעול לייט 5 אחוז או דג בתנור  + סלט ירקות.

ארוחת ארבע: 1 מעדן 0 אחוז שומן.

ארוחת ערב: 2 פרוסות לחם קל עם רבע אבוקדו או ביצה קשה או כף טחינה או רבע קופסה של טונה במים.

במשך היום יש לשתות לפחות 12 כוסות מים.

 

 

 

כמה מילות סיכום:

יש לזכור כי דיאטות מהירות אינן מומלצות על ידי תזונאים ורופאים בארץ ובעולם. דיאטות מהירות עלולות להזיק למצב הבריאותי של האדם, הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטאלית. דיאטה מהירה אינה מספקת לגוף את מרכיבי המזון החיוניים לו להמשך תפקוד יום יומי תקין ויעיל. במידה ויש צורך לרדת במשקל מומלץ להתייעץ עם דיאטנית על מנת להרכיב תפריט דיאטה מאוזן ובריא.

 

 


אודות מחבר המאמר

 

ענת,

כותבת תוכן מקצועית. כתיבת מאמרים מכל הסוגים. להזמנת מאמרים ופרטים נוספים ניתן לפנות במייל anatsi4@gmail.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.