אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

משחקי רשת נוסטלגיים

במשך הזמן האחרון, בד בבד עם שגשוג משחקי הרשת, אנחנו עדים להתפתחויות ושיפורים באיכות המשחקים שניתן לשחק ברשת. משחקי הדפדפן כרגע מתפארים בחזות מפוארת, פס-קול מקצועני, שליטה מדוייקת וכן הלאה. אבל מה לגבי אלו מבינינו שבוחרים להשתעשע באמצעות משחקים ששיחקנו בתקופה שהיינו ילדים?

בדיוק לדרישה הזאת פורסמו בזמן האחרון ורסיות מודרניות למשחקים ישנים. ורסיות אלו נותנות לנו את האפשרות להיזכר בז'אנר המשחק הקלאסי שהתחנכנו עליו, במסגרת הטכנולוגיה העכשווית ובאופן השימוש הפשוט שמשחקים באינטרנט זוכים בה. מאמר זה יסקור חלק קטן מהמשחקים הותיקים שאהבנו מאוד ויציין את היתרונות שלהם.

תחילה, המשחק הנקרא באבלס הוא אחד מהמשחקים הכי פופולריים בעולם כולו, כבר עשורים. משחק זה, ששורשיו נמצאים עוד לפני כשלושה עשורים, הינו משחק קל מאוד מבחינת המשחקיות, אך דורש כשרון כדי להצטיין בו. בבסיסו של המשחק, השחקן צריך להביא ליצירת רצפים של 3 בועות או יותר בצבע זהה, תוך מתן תשומת לב לשיקולי השלב וחשיבה טקטית בנוגע למהלכים הבאים. המשחק קיבל מספר משחקי המשך, חיקויים וורסיות - עובדה המדגישה את הצלחתו של המשחק בשוק. זהו משחק מחשב שאינו דורש השקעת הרבה זמן, ואפשר להתחיל ולסיים משחק בתוך כמה דקות בודדות.

עוד משחק ששורשיו נעוצים לפני שנות ה-90 והרוויח גרסה מחודשת כעת נקרא באבל טראבל 2. באבל טראבל 2 הוא חלק ההמשך המפורסם לסדרת משחקים מפורסמת, והוא החלק המוכר יותר במסגרת סדרת משחקים זו. המשחק המדובר החל כמשחק שדורש תשלום, אותו אנו זוכרים מחדרי משחקים בקניונים, והוא שוחק עם ג'ויסטיק וכפתורי ירי. במסגרת משחק זה, שקרוי בעברית "בועות בצרורות 2”, על השחקן לנתץ בועות מקפצות ברחבי המסך במגוון כלי נשק - בשביל לא לאפשר לבועות לפגוע בשחקן.

משחק מחשב זה מבקש מהשחקן מהירות ידיים ותכנון קדימה. בועות בצרורות 2 כולל בתוכו מבחר חיזוקים ושיפורים אותם יכול השחקן לצבור, וככה נוצר מצב שבו השחקן חייב לחזות למפרע מצבים פרובלמטיים בהם יהיה עליו להיעזר בבונוסים אלו.

בעקבות הפופולריות המשמעותית שהמשחק קיבל ברחבי העולם, גרסאות פלאש נוצרו בכדי לתת מענה לצורך - כך שכעת אין יותר אילוץ להכניס מטבעות לקרבי מכונות משחק או להתאים את המחשב בבית להרצת משחקים קלאסיים. כל מה שיש לעשות הוא לפנות לעמוד המשחק, ללחוץ על כפתור ההפעלה ולהתחיל לשחק מייד ובפשטות!


אודות מחבר המאמר

משחקי רשת הם מנת חלקו של הכותב.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.