אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הגיע הזמן שיתחילו ללמד רוסית בבתי ספר

בהתחשב בכמות דוברי הרוסית בעולם ובייחוד בהתחשב בכמות דוברי הרוסית בארץ, זה נראה אך הוגן שמשרד החינוך ידרוש מבתי הספר להעביר שיעורי רוסית. אני לא מדברת על ספרות רוסית או על שיעורי ההיסטוריה של רוסיה אחרי המהפכה (למרות שגם זה יכול להיות נחמד), אלא על כמה שיעורים נחמדים של רוסית מדוברת. שהילדים הקטנים ידעו להגיד כן ולא, בבקשה ותודה ושהשפה הרוסית תהפוך בעיניהם לאקזוטית ומרתקת כפי שהשפה האנגלית מושכת אותם.

כשאני אומרת את דעתי לחברים שלי, חלקם מהנהנים בהסכמה וחלקם צוחקים. הם לא מבינים למה זה כל כך חשוב בעיני. לטענתם, אם אדם מהגר ממדינה אחת למדינה אחרת עליו ללמוד את השפה במקום ולא על אנשי המקום ללמוד את השפה שלו. הם צודקים, זאת אומרת, יש משהו במה שהם אומרים. הרי לא היו מצפים מדובר עברית שמהגר לאנגליה להרגיל את כל שכניו לומר 'פלאפל' בלי שזה יישמע כמו משהו משייקספיר ואם מישהו יעשה רילוקיישן לצורך עבודה בספרד, העבודה תממן לו קורס ספרדית ולא תצפה שהוא ירגיל את כל החברים החדשים שלו לאהוד את מכבי חיפה ולא את בארסה או את ריאל מדריד.

למרות זאת ואף על פי כן, גם ארצות הברית הגדולה, המעצמה הזאת שבה כל אדם יכול להגיע מאפס וליצור לעצמו עולם חדש, התרגלה לכמות המהגרים דוברי הספרדית ואט אט יותר ויותר עסקים החלו לפרסם גם בספרדית ולהיעזר בעובדים דוברי ספרדית כדי להגיע למגוון הגדול ביותר של לקוחות שאפשר.

וכך גם אנחנו צריכים. הציבור דובר הרוסית בארץ הוא גדול ובעל כוח אדיר הן בתרבות, הן במדעים, הן בצרכנות ובעצם בכל תחום והגיע הזמן שהציבור הישראלי יכיר בכך. לא בצורה של אפליה מתקנת ולא בצורה של הדגשת השוני, אלא בצורה של קבלת האחר על ידי קורס המעביר את השפה שלו ובצורה של פתיחת דיאלוג אמתי בעזרת מילים שכולם מבינים; יצירת קשר חזק באמצעות תקשורת בונה וטובה ובנייה מחודשת של העם היושב בציון על כל פלגיו, זרמיו, אמונותיו והשפות שבהן הוא דובר.


אודות מחבר המאמר

באתר קורסים מגוון מסלולי לימוד, קורסים, לימודי תעודה והכשרה מקצועית

www.coursim.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.