אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בתי דפוס היום ובעבר

היום אנו נמצאים בשיא מהפכת האינטרנט ועולם הטכנולוגיה עם מוצרי חשמל משוכללים ומגוון סמאטרפונים וגאדג'טים.

יש ממש מחקרים לגבי השינוי של העולם באמצעות הרשתות החברתיות והאמצעים המודרניים, אנשים הופכים תלויים בהם באופן יום יומי ומשנים את חייהם מקצה לקצה.

אך עדיין לא ניתן להתעלם מההמצאה שחוללה פלאים ותרמה לשינוי הגדול ביותר ביחס לכתב וקריאה והיא המצאת דפוס , שהפכה את נושא הכתיבה והקריאה לזמינים הרבה יותר בקרב המונים.

 

בעבר בתי דפוס היו נדירים ובודדים אך היום ניתן למצוא המון בתי דפוס במקומות שונים, כמעט בכל ישוב.

עד גילוי המצאת הדפוס היו מועתקים ספרים ביד, וכך גם מעוטרים בצורה מיוחדת, רוב ההעתקות היו על ידי אנשי מורה ודת שכתב ידיהם היה ברור ומסודר.

ולכן לא היו נגישים וזמינים לכלל הציבור ובאופן כללי מעטים היו האנשים שידעו קרוא וכתוב.

היום נראה לנו לגיטימי כל ילד יודע קרוא וכתוב, אך בעבר היה זה לא מקובל בעיקר בקרב מגרים מהמעמד הנמוך ונשים.

עולם דפוס הוא רחב ועד היום ישנם ספרים שנכתבים בכתב יד, כמו למשל ספרי תורה שנכתבים על ידי סופר סת"ם בהקפדה ודיוק וכמובן שישנם בתי דפוס בהם מדפיסים ספרי ילדים, ספרי קריאה ולימודים בכמויות רבות.

 

ממציא הדפוס הוא גוטנברג, הוא גם האחראי לאותה מהפכת דפוס , בתחילת דרכו היה הדפוס נפוץ בסין אך באופן רשמי בעולם הפיץ אותו גוטנברג.

הוא הביא להקמת בית דפוס ראשון ובאמצעות מכשור וותיק , כמו מכבש דפוס ותבניות יציקה היא אפשר להפריד אותיות ולהדפיס שוב ושוב על פעם בצורה אחרת וליצור עוד ועוד ספרים.

בית דפוס היום הוא עסק מצליח מאוד והמון איילי תקשורות בעולם מרוויחים הון מעסק זה, יש הטוענים כי המצאת דפוס דומה להמצאת הגלגל והחשמל, וכי היא המצאה בעלת חשיבות עליונה.

 

המצאת הדפוס והפצתו בעזרת בתי דפוס חיזק את החשיבות של המצאת הכתב, כשבתחילתו היה בנוי מציורים או צורות ואחר כך כל צורה הפכה אות או סמל וזאת הוביל לכך שיותר ויותר אנשים רצו ללמוד לכתוב ואנשים החלו לכתוב ספרים וחקרו נושאים שפורסמו והודפסו בעזרת בית דפוס מקומי או ארצי.

 

השיפור המשמעותי והצלחת בית דפוס הם בעקבות התפתחות תעשיית הנייר וכך הפך הנושא פעיל יותר ונפוץ והיום מבית דפוס ניתן להפיק המון רווחים ולהשתלב בהמון תחומים ומוצרים.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב על ידי צוות הכותבים של כתיבת מומחים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.