אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מעט השקפות בתחום הרפואה המשלימה

הרפואה המשלימה גדלה רבות בשנים האחרונות, והיא מכילה עתה הרבה גישות מסוגים שונים שאינם מוכרים ברוב המקרים למתעניין חסר הניסיון. מצויים סוגי טיפול שונים, הנגזרים מתחומים שונים ומשונים, ולכן נוצרת הרגשה שרק שמעורים בעולם הזה יכולים לתפוס את המונחים השונים. ההכרה בציבור הגדולה לה זוכים תחומים אלה מביאה לכך שרבים מספור רוצים לרתום את ההתייחסות הגדולה ולעסוק בלימוד תחומים אלו. במאמר זה נעשה מאמץ לבאר ולספר לכם על כמות קטנה מהם בעברית בהירה ופשוטה.

חוג פרחי באך

שיטת פרחי באך והריפוי תוך שימוש בהם נובעים מהשקפה לפיה 38 תמציות של צמחים יש בכוחן להילחם בקשת רחבה של צורות התנהגות ותחושות. במסגרת קורס פרחי באך מדריכים את המתלמדים לרקוח את התמצית הנכונה למצבו העכשווי של הפציינט ונתוניו האישיים באותו רגע, ובכך להציע לחולים טיפול מתאים ומועיל.

הואיל וטיפול על ידי פרחי באך תואר כמוצלח בטיפול במצבים נפשיים קשים, כדאי לשבץ חוג זה במסגרת לימודי רפואה משלימה ולקבל כלי חיוני מאין כמוהו במסירת טיפול על-פי גישות אלו.

סמינר רייקי

מרפא בגישת רייקי זוהי שיטה עתיקה שפותחה במרכז אסיה לפני זמן רב, אך התגלתה שוב לפני כמה שנים. גישה זו צברה תאוצה מחודשת במהירות וכעת היא נודעת כרכיב עקרוני מתוכנית לימודים של רפואה משלימה. במסלול לימודים של לימודי רייקי לומדים הסטודנטים את רזי התורה, שלפיה כל אדם הסובל מדוחק כזה או אחר לאמיתו של דבר זקוק לכיוון של האנרגיה התוך-גופית שלו. מגמה זו הינה נודעת מאוד בזמן האחרון, גם בקרב בני-אדם שאינם מאמינים באנרגיה, ולפיכך יש ביקוש ענקי למטפלים בדרך זו.

קורסי צמחי מרפא

בצורה דומה לקורסי ריפוי באמצעות פרחי באך, ריפוי באמצעות צמחי מרפא סובר כי מצויים צמחים שיכולים לשדרג בצורה ניכרת את חיינו – הן מבחינת הלך רוח והרגשה, והן מבחינת טיפול בנושאים בריאותיים ממשיים. בסתירה לאסכולת פרחי הבאך, טיפול דרך צמחי מרפא לא כבול לפרחי באך נטו.

סטודנטים בתחום לימודי צמחי מרפא רוכשים את היכולות להכיר את סוגי הצמחים שמסייעים לרווחה הפיזית והנפשית, ליצור שילובים יעילים ולהחליט אודות טיפולים יעילים לסוגים שונים של מחלות. מכיוון ששיטות אלו זכו לאישור מדעי, גם ציניקנים שאינם מאמינים באופן כללי בטיפול משלים, מתייחסים לצמחי מרפא כדרך ריפוי ממשית.


אודות מחבר המאמר

לכותב ידע רב בתחומי הרפואה המשלימה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.