אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סקיפר, רשיון משיט – קורס סקיפר

מבוא רשיון שייט

 מבוא קצר על התחום, שייט בתקופה האחרונה תפתח מאוד בישראל וגדל להיות כחלק של בילוי משפחתי או כבילוי ספורטיבי. כיום רבים פונים לבקשה של רשיון סקיפר ולא כולם יודעים מה עושים ואיך מוציאים רשיון.

רשיון סקיפר נקרא גם רשיון משיט אשר מעניק לבעל הרשיון את הזכות להשיט יכטה במי ישראל או מחוץ לישראל. ישנם רמות שונות של רשיון סקיפר אשר כל אחד מהם מספק זכות כזאת או אחרת.

 תהליך קבלת רשיון סקיפר

לפני שנתחיל בהסבר על התהליך עלינו להבין כי הים איננו כביש ויאכטה שונה ואיננה רכב אשר אנחנו רגילים לנהוג בו. כאשר עולים על יכטה על מנת להשיט אותה יש לקחת בחשבון מרכיבים שונים כמו: סופות וסערות, מחלות ים, טלטולים והרבה אי נוחות. אז תשאלו את עצמכם ותענו על השאלה בצורה הכי אמינה האם אתם מסוגלים לזה?

 מי שמעוניין ללמוד לשוט בבית ספר לשייט ולעשות רשיון סקיפר, שיכין את עצמו מראש ויעשה הפלגה או שיצטרף להפלגה על מנת לטעות בקצרה את החוויה של לשוט על יאכטה.

רשיון סקיפר הידוע לכולם נקרא רשיון משיט 30 ועל מנת לקבל רשיון זה צריך לעבור מספר דרכים.

קודם כל 5 בחינות עיוניות העוסקות בתחומים שונים:

-          ניווט א- עבודת מפות

-          ניווט ב- מכשרים וקשר

-          ימאות ג- ימאות ספינה

-          מכונאות ספינה

-          קורס עזרה ראשונה

כמובן שאת כל החומרים העיוניים אפשרי ללמוד לבד ואז לגשת למרכז בחינות של משרד התחבורה או אפשר ללמוד בבית ספר לשייט ולהיות חבר מועדון. חוץ מזה ישנם אנשים אשר מעבירים קורסים פרטיים אחד על אחד או בקבוצות קטנות.

 על מנת לקבל רשיון סקיפר נחוץ לעבור מבחן מעשי של שייט על ספינה שבו התלמיד משיט את הספינה אפשר לומר שזהו "טסט", המבחן בודק האם התלמיד מכיר יסודית את הספינה ואת המערכות, פיקוד על צוות הספינה, "חניה" ברציף וגישה, עגינה, תפעול מפרשים, מצבי חירום ועוד, תוכלו לקרוא על זה באתר המדבר על התחום של רשיון שייט.

 הקורס נמשך בין 7-10 חודשים כמובן שכל בית ספר לשייט עושה זאת אחרת. במהלך הקורס ניגשים התלמידים למבחנים עיוניים וגם למבחנים מעשיים. כאשר המטרה היא שהתלמיד יעבור את המבחן הסופי שיתן לו את הזכות להוציא רשיון סקיפר במידה ולא הצלחתם לעבור תמיד תוכלו לעשות זאת שוב.

 


אודות מחבר המאמר

סקיפר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.