אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קישוריות או לא להיות. על חשיבות הקישוריות במנוע החיפוש לצורך קידום אתרים.

קידום אתרים  מודרני חייב לקחת בחשבון את נושא הקישוריות אם הוא רוצה להיות יעיל. בעבר בוני האתרים התמקדו אך ורק בקישוריות שמופיעות במנועי החיפוש וניסו לארגנם בצורה היעילה ביותר. היום הקישוריות ממלאות תפקיד חשוב יותר ויותר בקידום השוטף של האתר לאחר השלמת בנייתו.

קידום אתרים בעבר הצטמצם לא פעם בתכנון האתר כדי להגיע למקום הראשון במהלך חיפוש מילת מפתח במנועי החיפוש. כיום המצב הוא שרוב בוני האתרים כבר מכירים את רוב הדרכים להגיע למצב זה בעת בניית האתר. כיום חלק ניכר מהמאמץ שמשקיעים בעלי אתרים לצורך קידום אתרים הוא ביצירת קישוריות יעילות והשגתם.

מה הן הקישוריות ומה חשיבותן לצורך קידום אתרים.

הקישוריות הן פשוט מה שמכונה לינקים. כלומר הפניות שנעשות מעמוד אחד לעמוד אחר.  יברור מדוע לבעל אתר יהיו כמה שיותר קישוריות שמפנות לאתר שלו, כי כך יוכל לקבל יותר מבקרים. אבל יש גם קישוריות מחוץ לאתר שחשובות מאוד, למשל לצורך הכנסה .

את הקישוריות ניתן לחלק בין קישוריות נכנסות, כאלה שמפנות גולשים  לאתר, לקישוריות יוצאות, כאלה שמפנות מהעמוד החוצה.  שני הסוגים חשובים לצורך קידום אתרים.

מה תפקיד הקישוריות במנוע החיפוש

קישורית במנוע החיפוש הינה אחד הקישורים הנכנסים  החשובים ביותר אם לא החשוב ביניהם לצורך קידום אתרים. גוגל עוזרת לגולשים להתמצא באתרים שמצאו במהלך החיפוש. האתרים שהוצגו ראשונים מופיעים בגוגל יחד עם מספר מילות מפתח נוספות הקשורות אליו.

גוגל לא מפרסמת איך היא מארגנת את מילות המפתח המשניות, אולם ברור כי במידה וגוגל לא ימצא קישורים רלוונטיים הוא לא יציג אותם.

הקישורים שמופיעים לאתר הנמצא במקום הראשון במהלך החיפוש הם החשובים ביותר, מכיוון שגוגל מוסיפה עד 8 קישורי משנה מתחת לכתובת האתר. אתרים הממוקמים במקומות נמוכים יותר "יזכו" להצגה של 4 קישורים בלבד  או פחות. ככל שיהיו יותר קישורים במנוע החיפוש כך הגולש המתעניין בתחום יגיע למחוז חפצו בפחות מאמץ ויהיה מרוצה יותר.

איך עוזרים למנוע החיפוש למצוא את הביטויים שאליהם אתם רוצים קישורים?

למרות שלא ברור לגמרי איך גוגל בודקת את הרלוונטיות של האתר וחשיבותו אפשר להגיע למספר מסקנות.

·         חשיבות מבנה היררכי וברור של אתר שקל לנווט בו ולהגיע במהירות למקום הרצוי.

·         שימוש נבון במילות מפתח באתר עצמו ובעמודי המשנה שלו. לחשוב למשל על קידום נפרד של עמודי המשנה.

·         לנסות להיות כמה שהיות סמכותי בתחום. גוגל בודקת לא רק את מספר הקישורים לאתר אלא גם את איכותם. כלל שהאתר הממליץ חשוב יותר כך הקישור שהוא שולח אליו יקבל דירוג גבוה יותר. האתרים החשובים ביותר הם אתרים כגון אנציקלופדיות, מאמרים אקדמאים עיתונים, וכן הלאה. האתרים הפחות החשובים הם פורומים ובלוגים למיניהם.

·         סיוע לקוראים במציאת מבוקשם באמצעות קישורים גם בתוך האתר וגם מחוצה לו, בתנאי שהם עשויים לעניין את הגולש.


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב בחסות חברת Dreamview העוסקת בתחום בניית אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.