אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הדרך הנכונה עבור דיאטה לאחר לידה

זה לא סוד. את יודעת שכאשר נכנסת להריון, באותה הנשימה, הסרת כל מחסום מחשבתי ונתת לעצמך דרור. כמו שאומרים, אכלת בשביל שניים. ידעת שאין צורך בכך, אבל הרגשת שמגיע לך או החלטת שאת הולכת על זה עד הסוף. לא ממש משנה. עמוק פנימה, ידעת גם, שכנראה צפוי בעתיד השלב בו תצטרכי לפצוח באכילה מסוג שונה: דיאטה. רוב הנשים מכירות את המקום הזה. מעטות ברות המזל שלא זקוקות לאיזו שהיא דיאטה לאחר לידה.

דיאטה היא התנהלות לא פשוטה עבור היולדת, הן מבחינה רגשית והן מבחינה פיזית. כל האנרגיה מושקעת ביילוד, השינה אינה שינה, היום אינו יום. ההורמונים תובעים את שלהם ואינם מאוזנים עדיין, הגוף רוצה באנרגיה על מנת להפוך אותה לחלב מזין והפעם, בעצם, אכן לקיים שניים. אותך ואת הרך הנולד. מעבר לכך החיים ממשיכים, ילדים נוספים ברקע, העבודה שממתינה נמצאת שם באחורי הראש ובן הזוג המלווה מאפשר אך מבקש התייחסות טבעית.

כיצד ניתן לאפשר מצב של דיאטה יחד עם כל המתרחש בשלב זה של חייך?

·         ראשית כל, יש לקחת נשימה עמוקה ולדעת כי התהליך ידרוש את הזמן שלו. אין זה הזמן המתאים עבור דיאטת בזק (שאינה בריאה ללא קשר). הדיאטה צריכה להיות מאד שקולה, על מנת לאפשר לשמור על כוחות ולשמור על הזנה ראויה עבור מי שמניקה.

·         חשוב לשים לב לנקודות שהינן עקב אכילס בזמן השהות בבית ולמה הכוונה: ישיבה סטאטית מול מסך הטלוויזיה עלולה לגרום גם למי שלא נמצא במצב זה, לאכול ללא קשר לרעב. חשוב לאתר את הנקודות הללו במשך היום ולתת להם מענה אחר: עשייה מסוג מסוים או שינוי התנהגותי שיחסוך את הקלוריות המיותרות.

·         יש לשים לב מהיכן האכילה נובעת ולתת את המענה הנכון. אכילה רגשית, אכילה כפיצוי, אכילה מחוסר שקט, עצבנות או כתוצאה משעמום.

·         כדאי לחשוב על מוצרים שונים שאולי רצוי שלא יהיו בבית בתקופה זו של חייך.

·         פעילות ספורטיבית מעלה את תחושת הקיימות החיובית ומעניקה כוחות התמודדות עם מהלכים שונים בחיים. מה גם שהיא תורמת לאיכות הבריאות, שורפת קלוריות ומעצבת את הגוף.

·         שתייה מרובה מועילה מאד עבור היולדת, המניקה ומאפשרת לעצור רעב משתלח.


אודות מחבר המאמר

המאמר בחסות Dreamview  המציעה פתרונות בתחום בניית אתרים ו קידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.