אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהם מצבי ליקויי ראייה?

על מנת להבין עד כמה ניתוח הסרת משקפיים יעיל ואפקטיבי יש לתת את הדעת לגורמים אשר מציבים את עובדת לקויי הראייה כמציאות קונקרטית. מכיוון שהעין מתפקדת כמצלמה, חלקה הקדמי שקוף ויכול לאפשר את כניסת האור פנימה (דרך הקרנית על ידי האישון אל העדשה מאחור). הרשתית שנמצאת מאחור, קולטת את המידע החזותי ושולחת אותו אל המוח. המוח מקבל ומיישם את המידע לכדי הבנה של הנראה.

 

מצבי ליקויי ראיה

 

·         מצב בו העין רואה היטב מקרוב אך לא רואה היטב מרחוק. מצב זה נקרא קוצר ראייה ובשמו הנוסף, מיופה. במקרה זה העין כמו ארוכה מידיי ובכך האור מתמקד לפני הרשתית.

·         מצב בו העין לא רואה היטב מקרוב ואף אינה רואה היטב מרחוק. במקרה זה נהוג לומר כי העין קצרה מידי ולכן האור מתמקד אחרי הרשתית. מצב זה נקרא רוחק ראייה ובשמו הנוסף, היפראופיה.

·         כאשר הקרנית אינה סימטרית נוצר מצב נוסף של לקות ראייה, מצב בו הראייה מטושטשת גם לקרוב וגם לרחוק. מצב זה נקרא בפי כל, צילינדר ובשמו הנוסף, אסטיגמטיזים.

 

 

ניתוח הסרת משקפיים יכול לגרום להטבה של הליקויים על מנת לאפשר איכות חיים תקינה ללא עזרה בשימוש באביזרים חיצוניים נלווים כמשקפיים. חשוב מאד לתת את הדעת לגבי האוכלוסייה המיועדת עבור ניתוח הסרת משקפיים  ולאלו אשר קיים החשש לגביהם לגבי סוג זה של טיפול.

 

אוכלוסיית היעד של ניתוח הסרת משקפיים הינם בוגרים אשר נמצאים מעל גיל שמונה עשרה. מדובר על אוכלוסייה המתקשה בתפקוד הראייה לרחוק, בתפקוד הראייה לקרוב ולבעיות של צילינדר (במקרה זה, תנאי ראשון עבור ניתוח הסרת משקפיים הוא, כי הקרנית תהה עבה מספיק לכדי ביצוע הניתוח והחלמה נאותה.

 

האוכלוסייה אשר אינה מתאימה עבור ניתוח הסרת משקפיים הינה:

אנשים אשר עינם אינה תקינה, בעלי מחלות סיסטמיות שונות, נשים בהריון, אנשים בעלי מספר שמתנדנד ואינו יציב לאורך זמן (חצי שנה לפחות), אנשים בעלי קרנית אשר עובייה נמוך מכ-460 מיקרון, בעלי עין אחת, בעלי עין עצלה ואנשים אשר מתקשים בקריאה, כלומר סובלים מקוצר ראייה מקרוב בלבד.


אודות מחבר המאמר

המאמר בחסות Dreamview  המציעה פתרונות בתחום בניית אתרים ו קידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.