אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פסיכומטרי וקשיי למידה

 

אחת הבעיות היותר נפוצות בכל הנוגע למבחן פסיכומטרי הבאה לידי ביטוי בקשיי למידה ובכללם קשיי קשב וריכוז. תלמידים רבים שאובחנו כסובלים מבעיות שונות של ADHD ניסו להגיע למבחן פסיכומטרי לפני האבחון ונחלו כישלון צורם? האם האבחון והטיפול יכולים לסייע?

 פסיכומטרי הינו מבחן המורכב משלושה חלקים והם פרק מילולי, אנגלית ופרק כמותי. המבחן עצמו משלב את החלקים על מספר פרקים כאשר פרק אחד ממבחן פסיכומטרי יוקדש לצורכי מחקר. חלק זה הוא יהיה פיילוט, עליו התלמידים לא יקבלו ציון והוא בעצם לא ייחשב כפקטור במבחן פסיכומטרי. אחד הגורמים היותר בולטים במבחן הוא הזמן. לנבחן פסיכומטרי יש ממוצע של פחות מדקה לענות על כל שאלה ושאלה, כך שהפתרון חייב שיהיה ממוקד, מהיר ומה שיותר מדויק.

 פסיכומטרי וליקוי למידה, ממה מתחילים?

ראשיתו של מבחן פסיכומטרי לתלמיד הסובל מליקויי למידה הוא אבחון. במקרים כאלה יש לאבחון יתרון רב וחשוב ערך אשר בא לידי ביטוי בתוספת זמן. כך, התלמיד יוכל לקבל מעין מתנה השמורה רק ולו והיא זמן נוסף לענות על כל השאלות. מדריכי פסיכומטרי משובחים יציעו לתלמידיהם כמובן לגשת לאבחון כבר בשיעור הראשון, אבל הרעיון הוא להקדים את הזמן ולגשת מבעוד מועד לאבחון כזה או אחר.

 פסיכומטרי ללקויי למידה

מבחן פסיכומטרי לסובלים מליקויי למידה אינו שונה מלבד אותו פרק זמן נוסף. הליך הלמידה יהיה ארוך יותר מאשר קורס רגיל אולם במציאות הפסיכומטרית של ימינו ישנם מספר קורסים הפרוסים כל אחד על פרקי זמן שונים כאשר הרעיון הוא להכין את התלמיד טוב יותר לקראת היום הגדול. מעין תרגול פסיכומטרי אחר. שיטות שונות של לימוד ללקויי למידה פרוסות על גבי מאמרים שונים מהארץ ומחו"ל. מלומדים רבים התייחסו לכך ושילבו את השניים: פסיכומטרי וליקויי למידה זה לצד זה כאשר השורה התחתונה היא שכולם, אבל כולם ראויים לזכות הראשונה והיא השכלה וחינוך.

 


אודות מחבר המאמר

מוגש כשירות לציבור על ידי קידום פסיכומטרי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.