אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בחירת מחסן גינה

בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים בשוק מחסני הגינה. בעבר מחסני הגינה נרכשו במטרה לענות על צורך של אחסון בלבד מבלי לקחת בחשבון אלמנטים אחרים כמו עיצוב וסגנון. כיום שוק המחסנים חשוף יותר מבעבר לפתרונות מחו"ל כמו קיטים של מחסני גינה מעץ, פלסטיק ומתכת.

באופן כללי ניתן לחלק את שוק מחסני הגינה לארבעה סגמנטים.

•           מחסני פלסטיק

•           מחסני מתכת

•           מחסני פי. וי.סי מודולאריים

•           מחסני גינה מעץ (לוגהאוס)

מחסני פלסטיק הם ללא ספק המחסנים השכיחים ביותר בשוק וזאת בעיקר בגלל מחירם והקלות שבהרכבתם. גם מחסני פי. וי. סי. שיקרים יותר במעט ממחסני פלסטיק, שכיחים למדיי בשוק הישראלי. בשנים האחרונות חל שינוי מהותי בכל הקשור לעיצוב החצר החל מדקים שבנויים מאריחי דק יוקרתיים מאיטליה וכלה בפרגולות מיובאות מגרמניה או פינלנד. כמובן ששינוי במגמה זו אינו פוסח על מחסני הגינה ולקוחות רבים מעדיפים אלטרנטיבות אחרות על אלו ששלטו בשוק עד לפני מספר שנים. 

בבואנו לרכוש מחסן גינה השאלה הראשונה שעלינו לשאול את עצמנו היא מהי הפונקציה שעל מחסן הגינה למלא? ישנם לקוחות  שעבורם מחסן  גינה נדרש לאחסנת ריהוט גינה, כלי גינון ואופניים בעוד שעבור אחרים המחסן משמש כחדר כביסה או מזווה לאחסון מזון.  שימושיות מחסן הגינה ותדירות השימוש בו הם מרכיבים חשובים בתהליך קבלת ההחלטה.

משאלת השימושיות של מחסן הגינה נגזרים מרכיבים נוספים שאותם יש לשקול בתהליך בחירת המחסן:

  1. בידוד תרמי– במידה והמחסן מיועד לאחסנת אופניים או ריהוט גינה אזי מידת הצורך בבידוד תרמי קטנה. במקרה כזה מחסן מתכת או פלסטיק יענו על צורך בסיסי של האחסון.
  2. בידוד אקוסטי - אם משמש מחסן הגינה כחדר כביסה אזי הצורך בבידוד אקוסטי גדל שכן עוצמת הרעש של מכונות כביסה עולה על 50 דציבל. במקרה זה סביר להניח שמחסן גינה מעץ מלא או מחסן פי. וי.סי בעל דופן כפולה עדיפים.
  3. אוורור – במידה ומשמש המחסן לאחסון בגדים, מזון או כחדר כביסה אזי אוורור המחסן הכרחי. ניתן לאוורר את המבנה באמצעות יחידת אוורור חשמלית (ונטה) או חלון. הוספת יחידת אוורור היא פשוטה למדי בכל סוגי מחסני הגינה. לגבי הוספת חלון, במבנים עשויים עץ הוספת החלון פשוטה ומהירה אך בחלק מהדגמים של מחסני הפלסטיק או המתכת הוספת חלון אינה אפשרית כלל.
  4. חיבור תשתיות (מים, ביוב וחשמל)- קחו בחשבון שחלק גדול ממחסני הגינה הזמינים בשוק לא מאפשרים חיבורים של תשתיות וכי בחלק מהדגמים יש לעשות שינויים במבנה עצמו במטרה לחברו לתשתיות.
  5. מדפים – ללא ספק מחסני העץ שבנויים בשיטת לוג כמו מחסני לומן מפינלנד הם המחסנים בעלי כושר הנשיאה הגדול ביותר. במחסני פי. וי. סי ניתן להוסיף מדפים בעלי כושר נשיאה מסוים. בחלק ממחסני הפלסטיק השימוש במדפים מוגבל ובחלק מהדגמים אף לא אפשרי. במידה וקיים צורך בהוספת מדפים למחסן מומלץ לפנות לספק הספציפי ולהעלות שאלה זו.
  6. עיצוב – ללא ספק מחסני גינה מעץ הם המעוצבים ביותר. לרוב מדובר בקיטים מיובאים מפינלנד עשויים בשיטת לוג. אמנם מחסנים אלו יקרים במעט מהאלטרנטיבות האחרות אבל העיצוב שלהם כובש.
  7. תחזוקה ואורך חיי מוצר – באופן כללי מחסני פלסטיק ו פי. וי. סי לא דורשים תחזוקה שוטפת כמו צביעה, אך יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי תנאי מזג האוויר בארץ לא מטיבים עם פלסטיק שחשוף לשמש. לעומתם, מחסני עץ דורשים תחזוקה שכרוכה בצביעה אחת למספר שנים. תדירות הצביעה היא פונקציה של סוג הצבע ומידת החשיפה לשמש. צבעים אטומים איכותיים על בסיס אקרילי שורדים את השמש הישראלית 10 שנים ואף יותר. צביעה בצבעים על בסיס שמן או מים דורשת אחזקה בתדירות גבוהה יותר.
  8. תקציב- אולי החשוב מכל הפרמטרים, אך יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שרכישת המחסן אינה העלות היחידה. חיבורי חשמל, מים, ביוב, כמו גם יציקת בטון הם עלויות קבועות ואינן מושפעות מהעלות הראשונית של רכישת מחסן הגינה.
  9. שינויים בהרגלי הצריכה – שימושיות המחסן משתנה עם השנים. במשפחות מסוימות, כאשר הילדים קטנים, משמש המחסן בעיקר לאחסון אופניים צעצועים וריהוט גן. כאשר גדלים הילדים משתנים גם הצרכים ואצל חלק מהמשפחות מוסב המחסן לחדר לנער מתבגר. כאשר עוזבים הילדים את הבית מתפנה הרבה יותר זמן שמאפשר לנו פיתוח תחביבים חדשים כמו ציור או פיסול ואז אצל חלק מאיתנו מוסב המחסן לסטודיו או סדנת עבודה. כמובן שאת המחסן ניתן להסב גם לחדר עבודה, לאלו מאיתנו שרוצים לעבוד מהבית ולהשתמש במחסן כמשרד ביתי, סטודיו, חדר טיפולים או קליניקה.  בבואכם לרכוש מחסן גינה קחו בחשבון שהצרכים שלנו משתנים ואיתם השימושיות במחסן הגינה. גם כאן ישנם מחסנים שהסוותם קלה, כמו מחסני עץ לדוגמא או מחסני פי. וי. סי מודולריים. 
  10. מיזוג אוויר – בחלק גדול מהאלטרנטיבות הקיימות הוספת יחידת מזוג אוויר אינה אפשרית וזאת בגלל משקל היחידה והרעידות שהיא גורמת בזמן עבודה. במחסני גינה עשויים עץ בעל עובי דופן של למעלה מ 28 מ"מ התקנה יחידת מזוג אוויר אמורה להיות פשוטה למדיי. מוטב לציין שאת היחידה החיצונית של מערכת מזוג האויר (זו שכוללת את המדחס ) לא מומלץ לתלות על גבי הקיר וזאת בגלל רעידות בזמן העבודה. בכל מקרה, במידה ויש לכם צורך במיזוג המחסן אנו ממליצים לפנות לספק המחסן ולשאול לגבי סוגיה זו טרם ההתקנה.

לינקים למספר יצרני מחסני גינה:

http://loghouse.co.il/

http://www.diukpro.co.il/

 http://il.keter.com/


אודות מחבר המאמר

 

נכתב על ידי מנכ"ל חברת לוגהאוס בתי עץ בע"מ 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.