אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

משאבי אנוש במיקור חוץ?

בעידן שבו ההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר של כל חברה, שירותי משאבי אנוש במיקור חוץ (אאוטסורסינג) סותרים לכאורה את התפיסה, אשר על פיה יש צורך  בפונקציה של  משאבי אנוש, אשר תשב בארגון עצמו ותענה על כל הצרכים והבעיות הנוגעים לעובדים.

בחברות גדולות המעסיקות מאות עובדים  ניתן למצוא מחלקת משאבי אנוש אשר עונה על הצרכים הללו. בעסקים קטנים המונים עשרות בודדות של עובדים הטיפול במשאב האנושי נופל לעתים קרובות על המזכירות ולעתים על המנהל - הבעלים.

בלי קשר לגודלו של הארגון, הבעיה העיקרית של עסקים איננה איתור עובדים, אלא איתור עובדים אשר יתאימו לתפקיד ולארגון. בעיה נוספת המשפיעה על תחלופה גבוהה של עובדים היא תהליך קליטה לקוי של העובדים ותפיסה מוטעית שעובדים מעוניינים בשכר בלבד.

ניתוח ואפיון מדויקים של צרכי החברה, תהליך גיוס נכון המתייחס לכישורי המועמדים, לאישיותם ולמידת התאמתם לחברה, תהליך קליטה נכון יקטינו במידה רבה את שיעור תחלופתם של העובדים.

פיתוח הקריירה של העובדים, פיתוח המיומנויות הבינאישיות שלהם, קידומם בתוך החברה, מתן משוב חיובי והבעת הערכה, יתרמו רבות לשימורם בתוך החברה.

אחת הלקוחות שלי בעבר, מנכ"לית של חברה לא גדולה אך בעלת נפח פעילות מרשים, התברכה בשיעור תחלופה  נמוך של העובדים בחברתה. מה היה סוד ההצלחה שלה? אותה מנכ"לית , אשר שילבה יכולות ניהול וראיה משאבי אנושית, השכילה לבנות חברה שהיא משפחה ובית לעובדיה.

בהוצאות מועטות היא התקינה בחברה מקלחת כדי שהעובדים יוכלו להתרענן בסיום יום העבודה.

אחת לשנה היא ארחה אותם בביתה, היא אפשרה להם יום עבודה גמיש כדי שיוכלו לצאת ללימודים וסבסדה קורסים, אשר תרמו לקידום העסק. היא מינתה עובדים ותיקים כמדריכים לעובדים חדשים ותגמלה אותם על כך.

מרבית המעסיקים, הם מנהלים מצוינים, הם מומחים בניהול, בתחום הפעילות העסקית, בגיוס לקוחות וגידול רווחים, הם בקיאים פחות בתחום משאבי האנוש.

לעתים קרובות בעלי עסקים קטנים טועים לחשוב שהם אינם זקוקים לפונקציה של משאבי אנוש, שכל הנושא של משאבי אנוש מתאים לארגונים גדולים בלבד, אך לא לעסקים קטנים.

שירות של משאבי אנוש במיקור חוץ לעסקים קטנים נותן את המענה המקצועי האופטימאלי לאותם מעסיקים וחוסך להם  זמן וכסף.  

מכיוון שלמעסיק אין צורך בהעסקת איש/ת משאבי אנוש במשרה מלאה, הוא יכול לקנות בנק שעות. השירות ניתן בעסק עצמו לאחר הכרות מעמיקה עם תחום הפעילות שלו והבנת צרכיו.

היועץ החיצוני מתפקד כזרועו הארוכה של הבעלים ולכן הוא פועל לטובת העסק ואיננו מונע משיקולים ואינטרסים אישיים. הוא לומד להכיר את סביבת העבודה, הוא לומד להכיר את העובדים, הוא נוכח במקום העבודה והוא חלק בלתי נפרד ממנה.

היועץ מתייחס לכלל האספקטים של משאבי האנוש החל מאפיון צרכים, גיוס, קליטה, פיתוח ושימור עובדים. השירות מעניק למעסיק שקט תעשייתי, אשר מאפשר לו להתמקד בקידום הפעילות העסקית של החברה.


אודות מחבר המאמר

ב.ר - ייעוץ למשאבי אנוש במיקור חוץ

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.