אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על הדברה ומדבירים אחרים

כאשר מדבירים מציעים לנו שיטות שונות בשביל הדברת נמלים או הדברת יתושים, למשל, אנחנו מתפלאים. אנחנו תמיד חשבנו שהשיטה היחידה הקיימת היא ריסוסם של רעלים שונים על מנת להרוג את המזיקים. לכן אנחנו גם נוטים להסתייג כאשר ממליצים לנו לעשות הדברה – אנחנו תמיד נזכרים בכך שזה מזיק לסביבה ולבריאותנו.

למעשה, קיימות בימינו צורות רבות ומגוונות להיפטר ממזיקים. ריסוס עדיין קיים, אבל הוא הופך לפחות ופחות פופולארי בידי מדבירים היות והמגבלות החדשות יחסית על השימוש בזרחן מחייב אותם להשתמש בחומרים חלשים יותר שיעילותם פחותה. אלו יעדיפו לפנות אל הדברת נמלים באמצעים אלקטרומגנטיים, למשל, המבלבלים את הנמלים ומבריחים אותן מהאזור מאשר בחומרי הריסוס השונים הקיימים בימינו.

ריסוס ירוק? יש דבר כזהגם תחום הריסוס לא נותר מאחור, וניתן לומר שישנם חידושים. כך, למשל, ניתן לציין שהדברה אורגנית מציעה לנו שיטה ירוקה ובטוחה יותר לסביבה של שימוש ברעלים המזיקים למזיקים אך לא לנו. עם זאת, גם כאשר המדבירים עושים שימוש בחומרים אלו כדאי לנו להישמר ממגע עם אוכל או עם הגוף שלנו.

הדברת יתושים מתאפשרת בימינו באמצעות הדברה ביולוגית אשר עושה שימוש באויבים הטבעיים של היתושים או בחיידקים וטפילים אחרים אשר מזיקים ליתושים כאשר הם זוחלים מבלי להזיק לסביבה. כמו כן, ישנן שיטות של הדברת מזיקים הכוללות לכידה ללא שימוש ברעלים ובכך מפחיתים את הפגיעה בסביבה.מדבירים ללא הדברהשיטה יעילה מאוד של הדברה עליה ימליצו לנו מדבירים רבים היא הפשוטה ביותר לביצוע – איטום הבית. הדברת נמלים יכולה להיווצר ברגע שאנחנו מונעים מהם גישה למקורות האוכל המגוונים שבבית שלנו. שמירה על ניקיון הבית היא שיטה יעילה יותר מכל ריסוס. בית נקי מוביל לבית הנקי מחומרים מסוכנים וממזיקים.


אודות מחבר המאמר

התוכן במאמר זה הינו מקצועי ומהימן, אך אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי עם בעל מקצוע.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.