אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השלמת בגרות במתמטיקה

מקצוע המתמטיקה נלמד כבר מבית הספר היסודי ברמה אחת. בחטיבת הביניים ממויין כל תלמיד לפי רמתו וידיעתו את המקצוע.

חשוב לציין כי ישנם מוסדות להשכלה גבוה הדורשים בגרות במתמטיקה הנעה בין 4-5 יח"ל. ייתכן מצב בו הציון בבגרות במתמטיקה במסגרת של 3 יח"ל יהיה גבוה, אך אינו מספק על מנת להתקבל לאקדמיה. על כן קיימת אפשרות להשלים את הבגרות למספר היחידות הרצוי. ישנם שני מועדים בשנה לבחינת הבגרות במתמטיקה: מועד חורף ומועד קיץ.

השלמת בגרות במתמטיקה: איך עושים את זה

במידה ויש צורך של השלמת בגרות במתמטיקה או בשיפור הבגרות במתמטיקה ניתן ללמוד בקורס הכנה לבגרות בעזרת בתי ספר המתמחים בהשלמת בגרויות. בבית הספר נפגש התלמיד עם יועץ מטעם בית הספר ובעזרתו משתבץ התלמיד בקורס המתאים לו ובמספר היחידות הדרוש לו על מנת להתקבל ללימודים בהם ירצה להמשיך בעתיד. הקורס נעשה מספר חודשים לפני מועד הבחינה. הלמידה נעשית בכיתה או בקבוצות. במהלך הקורס התלמידים עוברים מבחני פנים, זאת כדי שיכירו כמה שיותר לעומק את הבחינה עצמה. חשוב לדעת כי תרגול באופן אישי הוא חלק בלתי נפרד מהצלחה במבחן הבגרות. ללא תרגול באופן עצמאי קשה מאוד לעבור את המבחן בהצלחה. לקראת מועד הבחינה מתקיימים תגבורים במסגרת הקורס אשר עוזרים לנבחן להגיע ליום הבחינה בתחושת ביטחון. על כן מומלץ לעשות את הקורס בתקופה שהיא אינה לחוצה, וכמובן שככל שהזמן מתקדם לעבר הבחינה לעבוד כמה שפחות, לאלו העובדים כמובן.

לחיילים בזמן שירות ניתנת אפשרות להשלים את הבגרות במתמטיקה וניתן להם זמן לגשת לקורס וכן לתרגל באופן אישי. הקורס אינו ממומן על ידי הצבא אך ניתנות לחייל שעות פנויות בשביל השלמת בגרויות.

מומלץ ביותר להשלים את הבגרות או לשפר את הבגרות במוסד שבו תרצו ללמוד פסיכומטרי כיוון שבדרך כלל ישנן הטבות והנחות במידה ותרצו להמשיך.


אודות מחבר המאמר

ליאת בראון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.