אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השלמת בגרות באנגלית

הבגרות באנגלית נכללת גם היא במקצועות החובה. מקצוע זה נלמד כבר בבית הספר היסודי, חטיבת הביניים ובתיכון. כאשר בתיכון מקצוע זה מחלק לשלוש רמות קושי: 3 יח"ל, 4 יח"ל וכן 5 יח"ל. זהו תנאי הכרחי על מנת לקבל תעודת בגרות מלאה. ככל שיחידות הלימוד עולות כך בסיכומו של דבר הציון המשוקלל הסופי של תעודת הבגרות עולה

במידה וחסר בתעודת הבגרות מקצוע האנגלית, ניתן להשלים את הבגרות באנגלית בנפרד. ישנם בתי ספר רבים לשיפור בגרויות. הקורס נלמד במסגרת כיתתית ומחולק לפי יחידות הלימוד השונות.

הבגרות באנגלית לתלמידי תיכון מחולקת לשתי בחינות. בחינה בכתב שמשקלה הוא 80% מהציון וכן בחינה שבעל פה שמשקלה 20% מהציון. כמובן שלתלמיד התיכון הבחינה הזו אינה הציון הסופי לתעודת הבגרות באנגלית. הציון הסופי של הבגרות באנגלית לתלמידי תיכון משוקללת עם הציון של בחינת המגן הנעשית מספר חודשים לפני בחינת הבגרות באנגלית. מטרת המגן היא לעזור לתלמיד לקבל ציון סופי יותר גבוה. וכן ישנה בחינת בגרות באנגלית לתלמידים אקסטרניים שכוללת בחינה בכתב בלבד.

על מנת להשלים בגרות באנגלית או לשפר את הבגרות באנגלית, חשוב ביותר להתכונן היטב וכן ללמוד בבית ספר המספק קורסים של השלמת בגרויות זו. הקושי העיקרי בקורס זה, שמידת האחריות המוטלת על התלמיד גבוה. לא די להגיע לשיעורים, חשוב מאוד כי התלמיד ישקיע את זמנו הפרטי בקריאת ספרים באנגלית, כתיבת חיבורים באנגלית וכן העשרת אוצר המילים באנגלית כמה שיותר. השלמת בגרות באנגלית או שיפור בגרות באנגלית בקורס עזר לא תספק את הבחינה עצמה ללא תרגול של התלמיד באופן פרטי.

מקצוע האנגלית נלמד במוסדות הגבוהים, וכן השפה האנגלית היא חלק אינטגרלי במהלך התואר. במהלך הקבלה למוסד אקדמי , רוב המוסדות אף מוסיפים ניקוד הנקרא נקודות בונוס על בחינות של 4 יח"ל וכן 5 יח"ל. כאשר הבונוס הגבוה ביותר הוא 25 נקודות לציון הכולל של המבחן. כך שיכול להיות ציון שגבוהה מהציון 100. התוספת לציון אינה בחוק וכל מוסד מנקד בצורה שונה את נקודות הבונוס. על מנת לדעת כמה נקודות בונוס ניתן לקבל, ישנה אפשרות לפנות למוסד עצמו וכן קיימים אתרי אינטרנט של המוסד האקדמי שם ניתן הסבר על מדיניותו וכן בדרך כלל מערכת המחשבת את הציון הסופי על מנת להתקבל ללימודים במוסד המדובר. זוהי הסיבה שתלמיד שקיבל ציון טוב בבחינת הבגרות באנגלית יעדיף לשפר את הבחינה באנגלית ולהעלות את יחידות הלימוד על מנת לקבל בונוס שיעזור לו להתקבל בצורה יותר קלה למוסדות הגבוהים השונים. לעיתים לאחר שעשה התלמיד בחינה פסיכומטרית וחסרות לו מספר נקודות על מנת להתקבל לתואר הראשון, יעשה דווקא שיפור בבגרות באנגלית כיוון שזהו מקצוע שניתן לקבל עליו נקודות בונוס ולא יהיה צורך להבחן פעם נוספת בבחינה הפסיכומטרית.

השלמת בגרות באנגלית הינה הבחינה החשובה ביותר כאשר מדובר על לימודים אקדמאים. זאת מכיוון שבכל התארים ובכל המוסדות השפה האנגלית נלמדת ומאמרים רבים נכתבים בשפה האנגלית. על כן חשוב להשלים בחינת בגרות באנגלית או לשפר בחינת בגרות באנגלית.


אודות מחבר המאמר

ליאת בראון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.