אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שאני אשפשף? ברור שכן, הכל נגד קרדית האבק

את הג'וק לניקיון ירשתי מסבתא שלי. כמו הרבה גנים, גם במקרה הזה, השיגעון לצחצוח הבית דילג דור. אמא שלי כבר היתה תוצר של מדיניות שיחרור האשה – כך שאת רוב זמנה היא השקיעה בקריירה שלה ובחינוך הדור הבא. תמיד נסענו איתה לראות תערוכות מעניינות, סרטים והצגות, כשאת עבודות הבית היא השאירה לעוזרת וגם לאמא שלה שגרה בשכנות. והאמת היא שמכל המוזיאונים המפורסמים, תמיד העדפתי לברוח לסבתא ולעזור לה לשפשף את כלי הכסף לכבוד החג, או לקרצף את החלונות גם אם ידענו שיום אחרי זה עומד לרדת גשם. ככל שבגרתי כך הפסקתי להסתיר את אהבתי הגדולה לבית מבריק מכל רבב.

את הילדים שלי אני כבר לא מנסה לגייס לטובת העניין, הבנתי שהשיגעון שלי הוא פרטי לגמרי. בקושי את החדרים שלהם הם מתפנים לסדר, ואת הזבל הם זורקים לפח המרכזי רק אחרי הפעם העשירית שאני מעירה על כך. בעלי, כמובן, עומד לצד הילדים מבלי להבין שהזוהמה יכולה לגרום לקשיי נשימה אצל הילדים, וכולם ביחד לא מפסיקים להציק לי יום וליל. אבל אני פיתחתי עור של פיל, שיקשקשו כמה שהם רוצים – אני ממשיכה לדאוג לכל פינה חשוכה בדירה המקסימה שלי. שלא ישתמע שזה כל מה שאני עושה עם החיים שלי, לא ולא. גם לי יש עיסוק מרתק וגם אני מבלה במסעדות ובמופעים, אבל גם מנצלת כל רגע פנוי לטיהור הסביבה.

השבוע, סוף סוף, קיבלתי אישור שהכינוי "חולת ניקיון" הוא לא גנאי אלא כבוד גדול. בישיבת דיירים הסתבר שב-90% מהדירות סובלים הדיירים מהתקפת שיעול וצננת. בדיקה פשוטה העלתה את הממצא הפשוט – כל הבתים מוצפים קרדית אבק הבית שגורמת לתופעות אלרגיות במערכת הנשימה. כך יצא שממש המון מבוגרים, ילדים ותינוקות חטפו את תופעת קרדית הבית, ורק אנחנון עם עוד כמה משוגעות לעניין הסתובבנו כמו טווסים גאים – אצלנו לא תמצאו קרדית אבק אחת.

וככה, מבלי שבכלל התכוונתי הפכתי לאורים ולתומים של הבניין בנושא קרדית האבק. כל השכנים והשכנות עולים לקבל ממני עצות שכוללות כמובן, שאיבת אבק קבועה מכל מה שעשוי בד, כולל ריפוד, וילונות, מצעים ומזרנים. אלה מהווים את מקור הרע, כי שם מצטברות כמויות גדולות של קרדית אבק. גם איסוף אבק בעזרת מטליות מיוחדות חשוב מאוד ואיוורור קבוע.    


אודות מחבר המאמר

 

דפנה מירוביץ'- אמא במשרה מלאה לשני ילדים מדהימים, חובבת לייפסטייל, חידושים לבית ולגן ותזונה נכונה. מנצלת את מעט זמני הפנוי בכדי לכתוב ולתעד את תחומי העניין וחוויות היומיום העוברות עליי ועל סובביי. באהבה :)

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.