אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

זכויות ניצולי שואה לביטוח סיעודי

הידעתם ? ניצולי שואה זכאים לביטוח סיעודי מטעם המדינה!

בישראל חיים כיום כ – 250 אלף ניצולי שואה וברחבי העולם ישנם עוד כמה מאות אלפים פליטים. כולם שרדו את החקיקה האנטישמית, את הרדיפה, את הגירוש ואת הג'נוסייד הנוראי ביותר שידעה ההיסטוריה האנושית, אשר התרחש במהלך שנות ה – 30 של המאה הקודמת. קל לחשב ולהגיע למסקנה שזמן רב עבר מאז סיומה המלחמה, למעשה – כמעט 70 שנה. לכן גם אם הניצולים היו תינוקות בעת המלחמה, הרי שכיום מדובר באנשים מבוגרים, אחרי גיל פרישה, ולעיתים שרויים במצב סיעודי. כלומר רובם אינם יכולים לבצע מטלות אלמנטאריות של היומיום מבלי להזדקק לעזרה צמודה ומתמדת. רבים מהם אינם יודעים שהם זכאים לקבל ביטוח סיעודי, וזאת הודות לחוק זכויות ניצולי שואה.

על מנת לדעת מהן זכויות ניצולי השואה, חשוב להיעזר בתיווכה של עובדות סוציאליות, או של עובדי רווחה. באופן כללי ניתן לומר כי אנשים הנמצאים במצב סיעודי זכאים על פי חוק לביטוח סיעודי מטעם ביטוח לאומי. זאת בתנאי שהם עומדים במספר קריטריונים:

• הם תושבי ישראל שחצו את גיל הפרישה.

• הם אינם זכאים לקצבת נכות מטעם ביטוח לאומי, או שאם הם רוצים הם רשאים לבטלה לטובת קצבת חוק הסיעוד.

• התנהלותם ביומיום בלתי אפשרית ללא עזרה או מוגבלת ביותר. (סעיף זה מתייחס גם לאנשים אשר דעתם אינה צלולה והם עלולים להוות סכנה לעצמם).

• בעלי הכנסה העומדת על מינימום 8,000 ₪ ומקסימום 12,000 ₪ במידה ושני בני הזוג בעלי הכנסות.

• חיים בבית שרכשו או בדיור מוגן, אך אינם חיים בבתי אבות או בבתי חולים. במידה והם שוהים במוסדות אלה באופן זמני בלבד, הדבר יילקח בחשבון.

כל מי שעומד בתנאים אלו, יכול להגיש בקשה לקבלת עזרה סיעודית. זאת בהתאם לחוק ביטוח סיעודי. כל מקרה יבחן בפני עוצמו בעזרת שליחה של איש מקצוע לביתו של מגיש הבקשה. תפקיד לערוך בדיקה אשר במהלכה יבדוק את יכולותיו הקוגנטיביות והגופניות של ניצול השואה וייתן המלצה לגבי מידת הסיעו אשר מגיעה לניצול מטעם חוק הביטוח הסיעודי.

בנוסף לאותו חוק ביטוח סיעודי, ניצולי שואה יכולים להיות זכאים לתוספת שעות סיעוד, על ידי הקרן לרווחת ניצולי השואה בישראל, אשר ממומנת בידי מדינת ישראל. כמו כן, במקרים רבים ניצולי שואה זכאים לקבל זכויות רפואיות נוספות, אך זאת בהתאם למצבם הרפואי. אתר תקנה זכויות רפואיות מציע מידע מועיל רב לגבי זכויות אלו.

חשוב שתדעו שקיים גף גוף ממשלתי המופקד על הטיפול בהענקת תגמולים והטבות לניצולים – הרשות לזכויות ניצולי שואה. ב - 2009 המדינה הרחיבה את מעגל הניצולים הרשאים לקבל תגמולים מן המדינה. על פי נתוני הלשכה גדל מאז אותה שנה באופן ניכר מספר הניצולים הזכאים לתגמולים והטבות והוא עומד כיום (2011) על כ-87,000 איש.

לסיכום, יש דרכים רבים לקבל ביטוח סיעודי, חשוב להתייעץ עם הגורמים המתאימים על מנת לקבל את הכיסוי המירבי.


אודות מחבר המאמר

שמואל רוסקו

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.