אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הקטנת חזה – ממופלסטיקה

הקטנת חזה ידועה גם בשם ממופלסטיקה והיא אחד הניתוחים השכיחים בקרב נשים. גם גברים יכולים להקטין חזה, אך מדובר בתופעה אחרת ובניתוח שנקרא גינקומסטיה. אצל נשים, הסיבות להקטנת חזה הן תלויות גיל. נשים צעירות סובלות מהערות מהסביבה ומבעיות גופניות כתוצאה מחזה גדול מדי. בנשים מבוגרות יותר נוספת הטירדה של חזה נופל, חזה גדול נוטה ליפול ולאבד יציבות ומוצקות מהר יותר. גם הריונות והנקה משפיעים על יציבות של חזה גדול ומשפיעים על ההחלטה לבצע הקטנת חזה. אצל גברים, הסיבה לרצות להקטין את החזה היא בעיקר חברתית ונובעת מתחושה של מראה לא גברי. חזה בולט מדי אצל גברים מפריע לביטחון העצמי ולדימוי הגבריות מאחר והחזה נראה נשי מדי ולכן הפיתרון הוא הרבה פעמים הקטנת חזה.

 

הקטנת חזה לנשים (ממופלסטיקה)

כמויות הרקמה המוסרות במהלך הקטנת חזה גדולות הרבה יותר כאשר מדובר בממופלסטיקה וכאשר המנותחת היא אישה. בנוסף, ישנו סיכוי גבוה שבמהלך הסרת הרקמות שתחת העור, יוסרו גם חלק מבלוטות וצינוריות החלב והדבר יאפשר לאישה לייצר חלב אחרי הריון אך לא בכמות מספיקה לתינוק. מסיבה זו מומלץ לבצע הקטנת חזה רק אחרי שלא מתכננים יותר הריונות. עם זאת, נשים צעירות שעדיין לא הרו וסובלות מחזה גדול ומכל הבעיות הנלוות לכך, יכולות להחליט שמה שחשוב להן יותר זה לעבור הקטנת חזה ופחות מטריד אותן שלא יוכלו בעתיד להיניק. לא קיימת כיום טכניקה כירורגית או אחרת שמאפשרת להקטין את החזה מבלי לפגוע כלל בבלוטות וצינוריות החלב, ובאופן כזה שמובטח שיכולת ההנקה לא תיפגם. הניתוח אורך עד ארבע וחצי שעות, תלוי בגודל החזה.

 

הקטנת חזה לגברים (גינקומסטיה)

אצל גברים, הקטנת חזה היא פעולה פשוטה יותר. לרוב מספיקה שאיבה כדי להפטר מעודפי הריקמה שיוצרים חזה בולט ומעניקים לו מראה נשי. גם התפר יהיה לרוב קטן מאוד, כיוון שאין צורך בחתך רחב. כאשר החזה בולט או נפול במיוחד וישנה ריקמת שד עודפת רבה עשויה להתווסף פעולה כירורגית מלבד שאיבה להסרת הריקמה. במקרים אלו, הקטנת חזה דומה להקטנה אצל נשים, כיוון שאז גם יש סיכוי שיהיה צורך בהזזת הפיטמה ובהכנסת נקז. חזה מוגדל אצל גברים מלווה לעתים בקיומן של בלוטות חלב ואף בייצור של חלב. ניתוח הקטנת חזה פותר גם בעייה זו, מאחר ויחד עם התאים האחרים מוסרות בלוטות וצינורות החלב. הניתוח נמשך בדרך כלל כשעה עד שעה וחצי, אין צורך באשפוז וההחלמה קלה ולא ממושכת.

 

סיכוני הקטנת חזה

הקטנת חזה הינה ניתוח לכל דבר, שכולל הרדמה, פעולה פולשנית בתוך הגוף ותהליך החלמה. לרוב ניתן למנוע את כל הסיכונים הקיימים על ידי בחירה של מנתח מומחה, אחראי ומיומן. ראשית, מנתח אחראי לא יסכים מלכתחילה לנתח מטופלות ומטופלים בעלי מקדמי סיכון גבוהים או אי התאמה, למשל אנשים עם מחלות רקע חמורות שעשויות לגרום להם לא לעמוד בהרדמה או לא לעמוד בניתוח עצמו. שנית, מנתח שמנוסה בניתוחי הקטנת חזה, (ממופלסטיקה או גינקומסטיה), ידע לשמור במהלך הניתוח על תאי עצב וכלי דם ולא להסירם יחד עם יתר הרקמות, ובכך למנוע מצב של איבוד תחושה בחזה או חמור יותר, נמק. בסופו של דבר, מנתח מיומן ידע להנחות את המנותחים והמנותחות מה לעשות לפני ואחרי הניתוח כדי לאפשר החלמה טובה ומלאה מניתוח הקטנת חזה.


אודות מחבר המאמר

אתר estetica - האתר המוביל ביותר בתחום של ניתוחים פלסטיים בישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.