אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסרת שיער- על אבולוציה, שיער ומה שביניהם

 

הסיבות להיותנו, הגברים, שעירים באופן מיוחד לעומת הנשים, מקורן בשרשרת אנתרופולוגית ארוכת שנים ואבולוציה אנושית. לשיער הגוף יש תפקיד מיוחד בהגנה על הגוף ובויסות הטמפרטורה בזמן שינויים קיצוניים במזג האוויר. ההתפתחות האנושית הפכה את הצורך באמצעים הללו למיותר וככל שהלך המין האנושי והתקדם, כך גם הגנטיקה האנושית הלכה והשתנתה, עד כי גם שער הגוף הפך לפחות רלוונטי מבחינה הישרדותי וקיומית.

הסרת שער אצל גברים, למרבה הפלא, אינה תופעה מודרנית או חדשה במיוחד ואפשר לראות, אפילו בספרי התנ"ך, עדויות לכך שהבדילו בין גברים שעירים לחלקים, וסיפור שמשון הגיבור הוא דוגמא מייצגת לכך. הארכת שיער ראש ואי הקפדה על גילוח הם גם מאפיינים של מרד במוסכמות ובנורמות, ומשמעותם היא הליכה כנגד הזרם ונון קונפורמיזם.

אי אפשר לקחת, עם זאת, את המקום של עולם האופנה בהשפעה רחבת ההיקף ובגלובליזציה של אותו טרנד הסרת שיער וביכולת של מעצבי דעת הקהל הגדולים להפוך תופעה קיימת, אך חריגה ולא נורמטיבית, לבון טון אופנתי שמי שלא מקיים אותו הוא החריג והסוטה מהנורמה. אותו עולם אופנה אף טבע את השם של הגבר החדש, המקפיד על לבושו, ריחות הגוף שלו וכמובן על הסרת שער גופו כך שיהיה חלק ונקי משערות- הגבר המטרוסקסואלי ולמרות שעברו כבר שנים רבות מאז החל הטרנד הזה לצבור מומנטום ותאוצה, עדיין ישנם ויכוחים ודיונים רבים באשר לנכונותו ולמידת השפעתו על בנות המין השני. הנשים, בכל הנוגע לפעולות הסרת שיער, הרבה יותר ברורות וחדות בנושא, ולמרות שבכל מקרה גופן פחות שעיר, באופן קיצוני, מאשר זה של הגברים, הן עדיין משקיעות הון, זמן, אנרגיה וסבל בהסרתו התכופה.

נדמה כי גם בעתיד, כמו בימינו וכמו בעבר, השאלות לגבי חשיבות וחיוניות הסרת שער אצל גברים ונשים תישאר שאלה תקפה ולגיטימית וגם מצדדי תורת האבולוציה, שמניפים בגאון את יכולת ההתפתחות האנושית מדור לדור, מודים כי עוד רחוק מאוד היום שבו בני האדם יהיו חלקים למשעי וחסרי שיער גוף, אם בכלל יגיע. עד אז ימשיכו בעלי המקצוע השונים הקשורים לתחום להתעשר וליהנות מהרצון של גברים ושל נשים להתהדר בגוף חלק למשעי.


אודות מחבר המאמר

הסרת שיער זה עסק למקצוענים בלבד, אל תתפשרו: http://www.americanlaser.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.