אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רכישת מט"ח - היכן כדאי לרכוש?

 

כמעט כולנו נאלצים בחיינו להשתמש לא פעם במטבעות זרים. מסחר במטבע חוץ משמעו לא נוגע רק לאנשי עסקים מעונבים. כשאנו מבצעים רכישת מט"ח, דהיינו, רוכשים כסף זר לצורך נסיעה לחו"ל, גם אנחנו שותפים לתהליך אשר מכונה מסחר במטבע חוץ. לכאורה רכישת מט"ח היא פעולה פשוטה ביותר. בשל העבודה שעיסוק במטבעות זרים, וחלפנות כספים תמיד היו עסק משתלם, קיימים מקומות רבים אשר מבצעים מסחר במטבע חוץ, ומציעים לנו רכישת מט"ח. הבעיה העיקרית היא, שכמו בכל תחום בו מסתובב כסף רב, קיימים אנשים ומוסדות עסקיים רבים בתחום זה, אשר מעוניינים לעשות רווחים קלים על חשבונכם. בדרך זו אתם יכולים למצוא את עצמכם רוכשים מטבעות במחירים מופקעים, ובעצם מפסידים כסף רב. בשל העובדה הזו, אנו חייבים לזכור שכשאנו באים לבצע רכישת מט"ח, חשוב ביותר לעשות זאת בצורה מושכלת, במקום בו אנו מאמינים.

 

אז איך רוכשים?

הדבר הראשון שעלינו לזכור הוא להיות רגועים. בדומה לכמעט כל דבר בחיים, כשאנו מבצעים דברים תחת לחץ, אנו לא תמיד מבצעים אותם על הצד הטוב ביותר. בכל הנוגע לביצוע רכישת מט"ח, דבר זה בולט במיוחד. כשאנו לחוצים לבצע רכישת מט"ח פירוש הדבר הוא שאנו זקוקים לכסף נזיל באופן מיידי, לכן, אנו נוטים להיות בררנים פחות, ולפנות לאנשי השירות הראשונים אשר עוסקים בתחום מסחר במטבע חוץ. בדרך כלל האנשים אותם נפגוש ראשונים, הם לאו דווקא האנשים שבאמת היינו רוצים לפגוש. מי מאיתנו לא מכיר את שירותי חלפנות הכספים באזורים מתויירים, אשר מציעים לכם להחליף את כספכם תמורת עמלה גבוהה. על מנת שנוכל לבצע את תהליך רכישת מט"ח בצורה הטובה ביותר, חשוב להגיע אליו רגועים. חשוב לא לדחות את החלפת הכספים לרגע האחרון, או לסמוך על שירותי חלפנות במדינות זרות.

 

במי לבחור?

על מנת למצוא את המקום אשר ישרת אתכם באופן הטוב ביותר, יש לבצע סקר שוק. הדבר הראשון אליו אתם צריכים להיות מודעים הוא שער המטבע ביום בו אתם מבצעים את הרכישה. בדיקה מהירה בתארי האינטרנט, תוכל לספק לכם תשובה מדויקת בנוגע לתעריף. לאחר שיש לכם תמונה כללים בנוגע לתעריף, בדקו מקומות שונים אשר עוסקים בתחום מסחר במטבע חוץ, ואת התעריפים שהם מציעים. באופן כללי ניתן לחלק את המוסדות אשר עוסקים בחלפנות כספים לשני סוגים:

  1. עסקים פרטיים- אלו המכונים Change. בדרך כלל התעריפים במקומות אלו יכולים לנוע לכאן ולכאן. הפיקוח במקומות אלו נמוך יחסית, ועל כן הסיכוי להפסיד כסף יכול להיות גדול יותר
  2. בנקים- כל הבנקים מציעים רכישת מט"ח. בדרך כלל פנייה לבנקים משתלמת יותר. בנקים הם מקום מסודר, אשר האנשים אשר עובדים בו מתמחים באופן מסודר בעבודות מסוג זה. על כן, רכישת מט"ח דרך בנקים היא הדרך הבטוחה ביותר.

 

לסיכום, מסחר במטבע חוץ הוא פעולה אשר חשוב לבצע אותה באופן מושכל. רכישת מט"ח פירושה קניית כסף בכסף- פשוט ולעניין. בתהליך הקנייה חשוב לנו מאוד לא להפסיד כסף. הכסף הזר אותו אנו קונים ישמש אותנו בהמשך. אנו קונים אותו לצורך מטרה מסוימת. על כן, חשוב לחתור להשיג את העסקה המשתלמת ביותר. סקר שוק מושכל, ופנייה למקומות אמינים, יניבו עבורנו את התוצאה הרצויה. 


אודות מחבר המאמר

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.