אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סוגי יזמים בעיר רעננה

רעננה ממוקמת באזור השרון בישראל. היא שייכת למחוז מרכז מבחינה מנהלית. נכון להיום מתגוררים ברעננה 68,878 תושבים וקצב גידול האוכלוסייה בה, הינו קצב גידול שנתי של 0.9 אחוז. הבנייה בעיר תוססת בצמיחתה. וקיימת גם הנחיצות לשמור על הקיים. עריית רעננה תומכת ביוזמת  תמ"א 38 ברעננה.

 

החשיבות הציבורית שיש לחיזוק מבנים ישנים וכן התאמתם לתקנים של רעידת אדמה חשובים עבור צביון העיר וביטחון תושביה. תמ"א 38 ברעננה, עושה דרכו לקראת שיפוץ וחיזוק מבנים שונים ברחובות רעננה על פי אישורי וועדת המשנה לתכנון הבנייה. בעיר רעננה הוצאו כבר ארבעה היתרי בנייה לבנייני מגורים אשר ממוקמים ברחובות גורדון, בר אילן, ברנר וויצמן.

 

דגש תכנית תמ"א 38 ברעננה עמד על חיזוק כל יסודות מבנה הבית, פני הבית (חיצוניותו) ותוספת של קומה נוספת. חיזוק הבניין מאפשר את הבטחת עמידות הבניין נגד רעידת אדמה. תוספות מעבר לכך, יכולות להיות יחידות דירות עליונות או דירות גן, ממ"דים, מרפסות, מעלית ומקומות חנייה.

 

יזמים אופציונאליים: יזם הפרויקט פועל על פי תמ"א 38 ברעננה.

הוא יכול להיות גם אחד מדיירי הבניין אשר החליט לקחת יוזמה. דייר זה, ינסה לרכוש את זכויות הבנייה משאר דיירי הבניין. יזמות אישית זו, מכובדת ובעלת רצון טוב, צריכה להיות גם בעלת ערך מקצועי ככל יזם אחר. העניין הוא, כי במקרה של יזם אשר מתגורר בבית הדירות אותו יביא לעשייה של תמ"א 38 ברעננה, יתכן ויידרש למס נוסף על ידי מדינת ישראל. מס זה יידרש מהדייר היזם היות ויתכן כי הדייר יהפוך את דירות הבניין אשר הוא ישפץ בפרויקט לעסק עבור מכירתן ולא השכרתן. במקרה זה, יחויב הדייר במס שבח.

כאשר מדובר על פרויקט תמ"א 38 ברעננה נלקחים בחשבון גם יזמים נוספים כגון קבוצות רכישה. קבוצות אלה מעוניינות להיות היזמים היות וגם הם יכולים ליהנות מהרווח שעתיד להיות בגין עסקה זו. במקרה זה, מס השבח אינו מוטל אך מע"מ משתתף בחוזה היות ודיירי הבניין אינם עוסקים מורשים (לרוב) כך שהעסקה בינם לבין קבוצת הרכישה יכולה להיות מחויבת במע"מ.

המאמר בחסות Dreamview  המציעה פתרונות בתחום בניית אתרים ו קידום אתרים


אודות מחבר המאמר

Dreamview  

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.