אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חיים ללא זיהום אוויר

במאות שנים האחרונות, האנשות התפתחה מאוד לעומת אבותינו שחיו במערות. מצד אחד, תהליך זה הוא חיובי ותרם רבות להתפתחות האדם ורמת חייו. מצד שני, העולם נהיה מתועש ומזוהם בצורה בלתי רגילה. הזיהום נעשה בעיקר דרך כלי רכב, מפעלי תעשיה ותחנות כח. זיהום האוויר בולט בעיקר בערים עקב ריבוי כלי רכב ומפעלי תעשיה הנמצאים בעיר.

 

זיהום האוויר משפיע לרעה על איכות החיים ועל בריאות התושבים. אנשים בערים מזוהמות, נושמים אוויר מזוהם וחולים בממוצע הרבה יותר מאשנים אשר חיים בערים קטנות ולא מזוהמות. כמו כן, תוחלת חיים בקרב תושבי ערים מזוהמות נמוכה יותר מקיבוצים וערים קטנות. לכן, הממשלה נאלצת להתמודד עם כמות גדולה של מובטלים עקב בעיות בריאותיות ולהשקיע תקציבי עתק לשיקום והבראה.

 

כתוצאה מכך, הממשלה החליטה להילחם בזיהום האוויר בדרכים שונות לרבות תקינה (על רכבים מכונות ועוד), העלאת מודעות הציבור, הרחבת ה"ריאות הירוקות" (שטחים ירוקים), עידוד תחבורה ציבורית, איסור שימוש בגזים מזיקים, עידוד שימוש בכלי רכב המשתמשים במקורות אנרגיה חלופיים ועוד. כל אלה רעיונות טובים, אך יש לי רעיון נוסף שטרם נוסה.

 

הרעיון בגדול, הוא להשתמש בסוסים. אני מבין שכנראה זה יעבוד רק בעולם אוטופי (אבל תחשבו על זה). ראשית, אנשים במשך אלפי שנים, השתמשו בסוסים בתור כלי תחבורה נוח וזול יחסית. שנית, רכיבה על סוסים לא גורמת לזיהום אוויר. רכב אחד מייצר זיהום השווה לעשרות אם לא מאות סוסים. כמובן שסוס לא יכול להחליף משאיות ואוטוסובים, אך בהחלט יכול להיות תחליף מעולה לאנשים בריאים שנוסעים לבד באוטו.

 

מעבר לכך שהסוס לא מייצר זיהום אויר, רכיבה על סוסים היא פעולה מאוד בריאה. רק דמיינו את זה, אתם רוכבים לעבודה ובדרך שורפים קלוריות מבלי לשים לב. אם לא ידעתם, רכיבה על סוס משתווה לשיעור ג'וגינג מואץ. כמו כן, על פניו, סוס הרבה יותר בטיחותי מקטנוע או אופנוע הדוהר בצד הכביש. בנוסף, יתכן ששימוש בסוסים בערים מסויימות יקטין את העומס על הכבישים וישחרר את הפקקים שאנו פוגשים מדי יום.

 

לסיכום, העולם של ימינו מתקדם ללא הפסקה. אך יחד עם זאת, הוא לא מפסיק לזהם את הסביבה. למען האמת, אני חושש באיזה עולם יחיו הנכדים שלי. למרות כל ניסיונות הממשלה, כמות הזיהום רק גדלה מדי שנה. שימוש בסוסים במקום רכבים במקומות מסויימים, באופן תאורטי, יכל לפתור חלק מבעיית הזיהום ותוך כדי לשפר את בריאות התושבים. יחד עם זאת, אני מציאותי ומבין שרעיון הסוסים לא באמת לא יאושר על ידי הממשלה ולא יצא לפועל. בינתיים כל מה שנותר, הוא רק לקוות לנס.


אודות מחבר המאמר

יואב ליסו, מומחה תוכן בתחום בריאות, זוגיות ופנאי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.