אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מקום הריסוס משפיע על אופן הריסוס

המקום אותו בוחרים לרסס משפיע רבות על סוג חומר ההדברה, אופן הריסוס וההכנות שיש לעשות לקראת הריסוס. אילו מקומות ריסוס יש ומה צריך לעשות בהם?

ריסוס לבית

כאשר מתכננים לעשות ריסוס לבית צריך כמובן לדעת קודם כל מה הוא המזיק אותו ברצוננו להשמיד. מזיקים שונים מטופלים באמצעים שונים ומקבלים טיפול שונה. נחשים לדוגמא כלל לא מודברים אלא מורחקים מהמקום. כאשר רוצים להרחיק דבורים יש להתמקד במלכה ובמציאת הקן. כאשר מעוניינים לעשות הדברת עכברים יש לפזר רעלים או מלכודות התופסות כל עכבר בנפרד. 

ריסוס לבית מצריך גם תכנון מצידנו. אם הריסוס לבית יעשה באמצעות חומרי הדברה כימיים, הרי שאנחנו צריכים ליידע את המדביר האם יש ילדים קטנים וחיות מחמד בבית. בהתאם לכך ולסוג החומר עלינו לדעת כמה זמן מומלץ לנו להיות מחוץ לבית. 

ריסוס לחצר

כאשר עוסקים בריסוס לחצר צריך לדעת מראש האם ברצוננו לטפל בבעיית מזיקים או בבעית עשביה. בנוסף לפני ריסוס לחצר חשוב לדעת מה יש בחצר: אזורי ישיבה לבני אדם, מקומות מרבץ של חיות מחמד, אזור מלא בעצי פרי, ואזור מלא בגרוטאות וזבל יקבלו טיפול שונה בעת הריסוס לחצר.

ריסוס חקלאי

כאשר עושים ריסוס חקלאי ניתן להשתמש במטוס ריסוס, טרקטור ריסוס ואף בריסוס ידני. אופן הריסוס החקלאי יושפע ממיקום השטח, גודל השטח ומהיבול אותו מגדלים. כאשר השטח החקלאי נמצא בקרבת אזורי מגורים ישנה בעיה לעשות ריסוס חלקאי באמצעות מטוס ריסוס. חומרי ההדברה החקלאיים נוטים להיות רעילים במיוחד, ובריסוס בקרבה לאזורי מגורים יש סכנה שהרוח תעיף את חומר ההדברה אל הבתים. לעיתים גודל השטח, כלל לא מצדיק ריסוס חקלאי באמצעות מטוס ריסוס.

כאשר מדובר בחקלאות, הרי שמטרתה היא להגיע בסופו של דבר אל הצלחת לכן חשוב להקפיד שריסוס חלקאי אינו חודר אל השורש ונכנס אל תוך הפרי עצמו. דבר כזה יגרום לכך שגם שטיפה יסודית של הפרי, לא תוציא ממנו את חומרי הריסוס.

על מנת לוודא שריסוס חלקאי אינו פוגע ביבול ובאנשים העושים את הריסוס הרי שבתחילת כל ריסוס חקלאי עושים בדיקה יסודית של החומר והמכשירים כדי לוודא שהכל עומד בתקנים.


אודות מחבר המאמר

נכתב על ידי חברת שיווק בולט באינטרנט עבור מזיק - פורטל הדברת המזיקים הישראלי. בפורטל תוכלו למצוא מידע אודות

הדברה אורגנית, הדברת מזיקים, הדברה לעסקים ודברים רבים אחרים. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.