אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפקת סרטים דוקומנטאריים

לאורך שני העשורים האחרונים הפכה ישראל בהדרגה למעצמת קולנוע, כאשר אחד התחומים המוצלחים ביותר של הפקת סרטים בארץ הינו התחום התיעודי.

 

מה הם סרטים דוקומנטאריים

 

סרט תיעודי, או דוקומנטארי בלועזית, הינו סרט המתעד ומשקף את המציאות בעולמנו מבחינות ומהיבטים שונים, הכוללים תרבות, אומנות, פוליטיקה, הגות, היסטוריה, טבע, סיפורים ביוגראפיים ועוד. סרטים אלו מהווים מסמך חשוב המתעד עבורנו ועבור הדורות הבאים את המציאות והתקופה בה אנו חיים.

סרטי תעודה ישראליים היו והינם חלק חשוב מהמורשת הקולנועית, התרבותית והחברתית בארץ. רבים מסרטי התעודה הישראליים זכו בפרסים בינלאומיים רבים, ומשקפים את החברה והמציאות הישראלית על מגוון רבדיה, תוך עיסוק בבעיות בוערות כמו המצב בשטחים או בבעיות חברתיות כמו מעמד האישה, ובהיסטוריה של ישראל.

 

לא פשוט להפיק סרט תיעודי טוב

 

הפקת סרטים דוקומנטאריים דורשת מיוצריה מקצועיות קולנועית רבה ויכולות אישיות גבוהות מאוד. זאת מפני שסרט דוקומנטארי דורש רגישות רבה על מנת לחשוף את פרטיהן האישיים והאינטימיים של הדמויות המשתתפות, ונדרשת גם עבודת תחקיר מקיפה ואיכותית כדי לספר סיפור ידוע באופן מקורי וחדש.

בנוסף לכך, על מנת ליצור סרט תיעודי טוב ומרתק יש צורך בבחירה מדויקת ומעניינת של אתרי הצילום, תכנון הצילומים והעריכה, ואת פס הקול המלווה את הסרט במטרה ליצור סרט זורם, מעניין, עכשווי ומיוחד. הסרט הדוקומנטארי בעצם מספר לנו סיפור אמיתי ויש לדעת כיצד לספר את הסיפור הזה בצורה טובה. 

 

להגיע לעומקם של דברים

 

כמו כל סרט אחר, גם הסרט הדוקומנטארי מספר לצופים סיפור, אך שלא כמו סרט עלילתי כאן הסיפור הינו אמיתי ולכן דורש מיוצרי הסרט מחויבות לפעולה מתוך אמת פנימית על מנת ליצור סיפור עמוק ואמין. ככל שהסרט מגיע לרבדים עמוקים ומשמעותיים יותר מבחינת הדמויות והעלילה, כך הוא יותר איכותי.

על יוצרי הסרט לקחת את האמת כפי שהיא מצטיירת, ולהציגה בדרך ייחודית שתעביר בעוצמה את המסמך המתועד לעיני הצופים. לכן סרט דוקומנטארי דורש עמדה אישית מצד יוצר הסרט וכן הבנה רבה בנושא המצולם, כדי ליצור אמירה קולנועית משמעותית שתיגע בלב הקהל ותשאיר אותו עם הרבה חומר למחשבה.   

 

יוצרי סרטים תיעודיים משמשים למעשה כשגרירים לסיפור ולנושא שאותו הם מעבירים. רבים ממסעות ההסברה המוצלחים ביותר להבנת המורכבות החברתית, הפוליטית והמדינית בארץ, נעשו בזכות תרומתם של סרטי תעודה שהוקרנו בפסטיבלי סרטים בינלאומיים שונים בחו"ל.

המאמר בחסות Dreamview  המציעה פתרונות בתחום בניית אתרים ו קידום אתרים


אודות מחבר המאמר

Dreamview  

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.