אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מדד אתרים. רווח והפסד

מדד אתרים ברשת האינטרנט יכול להקפיץ את האתר שלכם גבוה, אל ראש הרשימה. ממד זה יכול גם להוריד את האתר וכמות הכניסות אליו תקטן בהתאם. למה הכוונה מדד אתרים וכיצד ניתן להפיק ממנו את המרב כדי לקיים עסק מצליח ומכניס הפועל ברשת האינטרנט? והאם הוא טוב עבור הצרכן?

מנוע החיפוש גוגל קיים משנת 2001. מנועי החיפוש מוצאים את המידע המבוקש על ידי סריקה של הרשת וחיפוש הדפים אשר מתאימים על ידי זחלן רשת, כלומר סוג של תוכנה שסורקת בצורה אוטומטית ועקבית את הרשת הכלל עולמית (מה שמוכר לנו כ- WWW).  מנוע החיפוש גוגל, חידש את מרחב החיפוש בכך שהביא רוח נוספת אל מפרשי הרשת. גוגל מדרג את דפי הרשת לפי דרגת החשיבות אשר מתבססת על חישוב מסוים שמקורו כמות הדפים המקשרים אל אותם אתרים וחשיבותם.

מהו מדד גוגל?

זהו למעשה קנה מידה אשר נקרא על שמו של מנוע חיפוש זה. הוא משמש עבור מדידות פיזורו של כל מושג ברשת, אותו מציג גוגל. ההערכה המתקבלת היא, כי ככל שגוגל מעריך, כלומר מוצא, שקיימת תפוצה רחבה עבור מושג מסוים, כך המוצר אטרקטיבי יותר אצל הצרכן, כלומר, האתר נפוץ יותר בקרב גולשי הרשת. גוגל קובע את הערכה זו על ידי ספירות כמות התוצאות שמנוע החיפוש מחזיר כאשר מתקיים חיפוש מסוים. כך נוצר מצב בו מיקום האתר ברשימה של מנוע החיפוש גוגל, נקבע על פי היחס שלו מול אתרים אחרים.

מה מרוויחים ומה מפסידים?

שימוש נכון בידע זה יכול להביא לעשייה מתוחכמת של בעלי עסקים, על מנת לדרג את האתר שלהם במקום גבוה. קיימות חברות המתמחות בעשייה מסוג זה. המשאבים פונים אל השיווק הנכון ברשת וכסף רב מושקע בענף. הבעיה היא, כי מנוע החיפוש גוגל יכול לאתר כמות כניסות וקישורים אך אינו יודע לאתר מידע נכון או שגוי. יוצא מכך, כי האחריות, בסופו של דבר, מונחת על כתפי הצרכן. חשוב להבין כי לא כל מידע הנמצא בראש רשימת האתרים, בכל מקרה של חיפוש דבר מה ברשת, הוא אכן בהכרח הנכון והטוב, האיכותי והזול יחסית.

המאמר בחסות Dreamview  המציעה פתרונות בתחום בניית אתרים ו קידום אתרים


אודות מחבר המאמר

Dreamview  

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.