אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אשראי חוץ בנקאי כברז נוסף

זה מיותר לדבר על הקושי הכלכלי שבהחזקת משפחה ועל הקושי לנהל נכון את כלכלת המשפחה, מה גם שזה וודאי לא המקום לשיח נוסף על צדק חברתי.

ובכל זאת, אנחנו בוחרים לנצל את הבמה הזו כדי לדבר על נקודה חשובה מאוד שיכולה להיות נקודת זינוק מצד אחד או עקב אכילס של כלכלת המשפחה שלכם מצד שני וזה תלוי כמובן בדרך בה תעשו בה שימוש.

הדרך הראשונה בה כולנו מתחילים לנהל את התקציב שלנו ואת מאזן ההוצאות וההכנסות היא דרך הבנקים כמובן. אנחנו פותחים חשבון בנק, מקבלים מסגרת אשראי בהתאם למשכורת וכמובן זוכים לכרטיס אשראי נוצץ עם מסגרת עצמאית משלו.

בדרך כלל, עם הזמן גדלות ההוצאות ומתחיל תהליך של קשיים כלכליים, אשר רובנו, מתקשים להבין איפה בדיוק הוא התחיל. ברמת העיקרון, ברגע שהמסגרת בבנק מתחילה להתמלא ומסגרת האשראי מתמלאת גם היא, מתחיל קושי שמביא אנשים רבים לחפש מקורות מימון נוספים ולא ליצור שינוי במאזן ההוצאות הכנסות שלהם.

ניצול לטובה

אפשר בהחלט לקחת אשראי חוץ בנקאי ולנצל אותו לטובה. חשוב ללמוד מניסיונם של אחרים ולדעת שאם אתם לא מייצרים שינוי במאזן ההכנסות הוצאות שלכם סביר להניח שגם לא תצליחו לעשות שימוש טוב בעוד תוספת של  אשראי חוץ בנקאי.

כדי לעשות בו שימוש לטובה, כדאי שתיקחו אותו כמלאי מוגבל של כסף, לשעת חירום בלבד ולאיזון כלכלי. הרעיון הוא לא להמשיך להתנהל כלכלית באותה הדרך כי תוך כמה חודשים לכל היותר, תגלו שגם אותו אשראי חוץ בנקאי שלקחתם, התמלא ואתם שוב במינוסים ובקשיים כלכליים.

ניצול לטובה זה אומר, שאם בבנק אין עוד אופציות מימון ומסגרת האשראי הבנקאי ומסגרת העובר ושב התמלאו עד תוך, זה הזמן לשבת על ההוצאות וההכנסות, לייצר שינוי ועד שהשינוי ייתן את אותותיו בחשבון הבנק, תעשו שימוש במסגרת החוץ בנקאית, כדי להמשיך להתקיים.

איזון כלכלי

אין מנוס מכך שבשלב מסוים תצטרכו לייצר שינוי כלשהו. אם אין לכם הגדלה צפויה של ההכנסה החודשית או סכום כסף גדול שיוציא אתכם מהקשיים, סביר להניח שכל שנותר לכם זה פשוט לשבת, לרשום את כל ההוצאות ואת כל ההכנסות ולראות היכן ניתן לקצץ, כדי להתקדם.

המלצה ראשונה היא כמובן להגיד יפה שלום לאותו כרטיס אשראי שיושב לו בארנק וגורם לכם לבזבז יותר ממש שאתם יכולים. אם אתם חושבים שאתם יכולים לשנות את אופי השימוש בו, אולי פשוט כדאי שתקבעו אותו לארנק ותוציאו רק בשעת חירום או רק בעבור עסקאות גדולות מיוחדות.

אם אתם לא רואים את עצמכם מסתדרים בלי כרטיס אשראי יש אפשרות אחרת והיא לבקש הגבלה של מסגרת האשראי לסכום בו אתם יכולים לעמוד כל חודש ולשלם דרכו קודם כל את ההתחייבויות. אם תקפידו להקצות סכומים קבועים לכל צורך, תגלו שאפשר לשלוט בהוצאות אפילו לשפר את איכות החיים על ידי איזון כלכלי נכון.


אודות מחבר המאמר

בלוגר וכותב מאמרים בנושא צרכנות, כרטיסי אשראי והלוואות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.