אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בחירת דלתות לבית כחלק מעיצוב החוץ

אם בעבר הנטייה לראות את דלתות הכניסה לבית כאמצעי פונקציונלי בלבד, אשר חשוב להשקיע בו ולבחור דלת בטיחותית במיוחד כגון דלתות פלדה, כהגנה מפריצות, מנגנון המקשה על פתיחת הדלת על ילדים וכדומה, הרי שכיום, דלתות הבית הן חלק בלתי נפרד מעיצוב החוץ של הבית ובעת ההשקעה בבחירת דלת פונקציונלית, איכותית ובטיחותית יש לתת את הדעת על שילובה כחלק מעיצוב החוץ של הבית. בין אם צבע, חומר, פרזולים, מראה נקי יותר או מצועצע יותר והכל בהתאם לקונספט של עיצוב החוץ והפנים הכללי של הבית.

עיצוב חוץ-מהו?

ידוע זה לא מכבר, כי המודעות לעיצוב פנים בבית היא גדולה מאד ובבחירת דירה או בית אנו משקיעים רבות בעיצוב הפנים ולעיתים בעזרת אנשי מקצוע מן השורה הראשונה ובהשקעה לא קטנה של זמן וכסף. אך לאחרונה, התווספה לכך המודעות לעיצוב החוץ. עיצוב החוץ מתייחס למעטפת החיצונית של הבית וסביבתו (גינה, פטיו, מרפסת חיצונית וכדומה). למעשה, עיצוב הפנים הינו המשכיות טבעית לעיצוב החוץ של הבית.

דלת הכניסה ומה היא מייצגת

בעבר, דלתות כניסה לבית סופקו על ידי שתיים או שלוש חברות עיקריות ומגוון הסגנונות והצבעים היה צר ביותר. שלא לדבר על אפשרויות עיצוב ייחודיות אשר לא היו קיימות כלל. שני הגורמים שנלקחו בחשבון בבחירת דלת הכניסה או החלפתה היו בטיחות ופונקציונליות. אך מאז,רבות השתנה וכיום, בעידן הפנג שוואי והחשיבות בסגנון ובעיצוב מבחינת אסתטיקה ו/או אנרגיות האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות.

דלת הכניסה היא הרושם הראשוני ! היא מייצגת את הבאות, הלא הוא פנים הבית. דלת הכניסה חייבת להתאים ולהיות באותו הקונספט של פנים הבית, בין אם מדובר בריהוט, בצבעים, בחומרים, טקסטורות ועוד.

דלת הכניסה כחלק מעיצוב החוץ

החלל החיצוני של הבית משמש אותנו למגוון רב של פעילויות ולעיתים אף מחולק למספר חללים נפרדים. לפני בחירת דלת הכניסה יש לבחון מהן הפעילויות הללו ולמה ישמשו אותנו חללים אלו, על מנת שנבחר בקונספט עיצובי מתאים. לאחר שבחרנו בקונספט מסויים, יש להקפיד שתהיה אחידות והמשכיות טבעית בין כל חללי החוץ וכך גם לבחור את דלתות החוץ של הבית. יש לבחור דלת מחומר בטיחותי ומתאים לעיצוב החיצוני של הבית. כמו כן מומלץ לבחור בצבעים ניטראליים יחסית , על מנת שאם נחליט לשנות את עיצוב החוץ או הפנים בשלב כלשהו בעתיד, הדלת עדיין תשתלב מבחינת צבעה. בנוסף, יש להתייחס למידת האטימות של הדלת.

כמו כן, בחלק מהבתים קיימות דלתות חיצוניות נוספות מעבר לדלת כניסה. חשוב לשים לב כי דלת הכניסה היא הראשית והיא זו שצריכה להיות הבולטת יותר, אולם יחד עם זאת, אין להזניח את הדלתות החיצוניות האחרות ולדאוג שגם הן תשתלבנה מבחינה עיצובית עם דלת הכניסה הראשית ועם שאר חללי החוץ.

לסיכום, תחום דלתות החוץ המעוצבות רק הולך ומתפתח וכיום קיימות אפשרויות בלתי מוגבלות בבחירת דלתות מעוצבות, בין אם דוגמאות קיימות או בייצור מיוחד, בין אם ספק ישראלי או ייבוא אישי מחו"ל. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע לגבי שילוב של איכות, בטיחות, פונקציונליות ועיצוב מתאים.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.