אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כל מה שרצית לדעת על בניית אתר אינטרנט.

מה זה אתר אינטרנט?

אתר אינטרנט הוא אוסף של מרכים המקושרים ביניהם בתוך רשת האינטרנט  על פי נושא או תחום מסוים שהוגדר מראש ומנוהלים בידי אותו גורם. יש לזכור כי אתר אינטרנט יכול להיות מורכב למשל גם מתמונות, סרטים ועוד.

מה שמבדיל אתר אינטרנט מסתם דפים ברשת המקושרים ביניהם  הוא שהם נוצרו במהלך בניית אתר אינטרנט למטרה מסוימת ומשרתים אותה מטרה, למשל אתר עסקי שכל הדפים והקישורים שלו נועדו לקדם עסק, או אתר מעריצים, שכל המרכיבים שבו נועדו לארגן מעריצים של אדם מסוים. (לאחרונה התפתח גם מושג של דף מעריצים של חברה או תחום למשל.)

איפה מוחזק אתר אינטרנט ואיך הוא מנוהל.

אתר אינטרנט מוחזק במחשב המשמש כשרת, כלומר מחשבים אחרים יכולים להתחבר אליו ולשאוב ממנו מידע מסויים. במהלך בניית אתר אינטרנט יש לקחת בחשבון היכן הוא יאוחסן  מכיוון שיש  לכך חשיבות לגבי גודל האתר והטכנולוגיה שבה ניתן יהיה להתחבר בו.

את האתר מנהל אדם  שנקרא מנהל האתר. הוא מעניק סמכות לאנשים מסוימים לבצע פעולות מסוימות באתר בהתאם ליכולתם. כך למשל מעצב גרפי יוכל לקבל אישור לשנות עיצוב אתר, ואילו גולשים מסוימים יוכלו לפקח על תכנים המוצגים בו.

איך כותבים דפי אינטרנט.

אתר אינטרנט נכתב תוך שילוב של שפת מחשביחד עם שפה אנושית. יש מספר שפות שמתאימות  למטרות שונות. בעזרת השפות הללו ניתן לכתוב קודים מסוימים "מלמדים" את המחשב מה בעצם יש בכל דף ואיך להציג אותם. בדרך כלל גולש רגיל לא יראה את הקודים הללו.

בניית אתר אינטרנט יכולה להיות עניין פשוט ביותר, אבל גם מתוחכם ומתקדם מאוד, הכל בהתאם לאתר אותו צריך לבנות.

איך מגיעים לאתר אינטרנט.

אתר אינטרנט מורכב מאוסף של דפים. לכל אתר יש דף אליו  מגיעים גולשים שלחצו על קישור לדף, או שקיבלו את כתובת האתר באמצעים אחרים. דך זה קרוי דף נחיתה. דרך דף זה ניתן להגיע ליתר הדפים המרכיבים את האתר, אלה אם במהלך בניית אתר אינטרנט החליט מנהל האתר כי ניתן יהיה להגיע לדפים נוספים באופן ישיר.

במהלך בניית אתר אינטרנט מאוד חשוב לדעת מה הוא יכלול, ואיך לבנות את הגישה בין הדפים הנוחים כדי שהאתר יהיה נוח לגולשים


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.