אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי מדעי המחשב - דרישות ומוסדות

בעידן ההייטק והטכנולוגיה, המתפתחים בקצב מסחרר, נוצר ביקוש אדיר מצד צעירים יותר ופחות ללמוד לימודי מדעי המחשב. על אף התפוצצות הבועה, המשכורות בענף עדיין גבוהות מן הממוצע וכמו כן, לבוגר מדעי המחשב קל יותר להשתלב בשוק העבודה מאשר לבוגרי פקולטות אחרות.

מוסדות ללימודי מדעי המחשב

בימינו אנו, ניתן ללמוד לימודי מדעי המחשב במגוון רב של מוסדות כגוןף מכללות, אוניברסיטאות, מרכזים שונים ועוד. דוגמאות הן: הטכניון, המרכז הבין תחומי, האוניברסיטאות השונות בחבי הארץ ומגוון מכללות כגון: המכללה למנהל, מכללת נתניה, מכללת ספיר, מכללת רמת גן ועוד רבות עליהן ניתן לקרוא באתרי לימודים המכוונים ומפרטים על כל המוסדות האפשריים. המוסד המוביל והיוקרתי ביותר מזה שנים ללימודי מדעי המחשב הינו הטכניון. אין ספק שכאשר אתה מחפש עבודה ובקורות החיים רשום כי למדת בטכניון, עובדה זו מקפיצה אותך קדימה מעל מועמדים אחרים.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה ללימודי מדעי המחשב הינם משתנים ממוסד למוסד, אולם ברב האוניברסיטאות והמכללות, יש צורך בציון פסיכומטרי של מינימום 600 נקודות ותעודת בגרות בציון 90 מינימום. אין ספ ק שמדובר בתנאי קבלה לא פשוטים, בעיקר במוסדות היוקרתיים יותר והידועים יותר. על כן, יש לבחון מראש את האפשרויות לשיפור הציונים הללו על מנת להתקבל ללימודים.

יש להוסיף ולציין כי בוגרי יחידות צבאיות מסויימות, בעיקר בחיל המודיעין, זוכים לעיתים לעדיפות מסויימת ואם אתם נמנים על אוכלוסיה זו, זהו בדיוק הזמן להציג זאת. 

באם אינך עומד בתנאי הקבלה, מומלץ לשקול מספר אפשרויות:•    בחינת מוסדות לימודים נוספים ללימודי מדעי המחשב, בעיקר חלק מן המכללות, אשר דורשות ציון פסיכומטרי נמוך יותר. חשוב לשים לב כי מכללות הן בדרך כלל יקרות יותר מאוניברסיטאות, דווקא כי הביקוש אליהן כה גדול עקב תנאי קבלה נמוכים יותר.•    בחירה בלימודי מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה, אשר אינה דורשת תנאי סף לקבלת הסטודנט ללימודים. יחד עם זאת, חשוב לזכור, כי לימודים באוניברסיטה הפתוחה דורשים משמעת קפדנית מצד הסטודנט ולכן יש לשקול בכובד ראש האם אנו מתאימים לסוג לימודים שכזה.•    מכינה קדם אקדמית•    במידה וציון הפסיכומטרי נמוך מהנדרש, ניתן לשקול לבצע מבחן פסיכומטרי נוסף. מומלץ לשקול לבצע קורס באחד מן המוסדות הידועים, המכינים אותך לקראת המבחן בכל התחומים.

מהי מכינה קדם אקדמית?

מכינה קדם אקדמית, כשמה כן היא, מכינה סטודנטים שאינם עומדים בתנאי הקבלה ללימודים כאלה או אחרים, ומכשירה אותם עבור חוג הלימודים האקדמי אליו הם רוצים להתקבל. מכינה זו נלמדת במסגרת המוסדות ללימוד השכלה גבוהה ומטרתה להקנות לסטודנט כלים ושיטות לימוד אשר יקלו עליהם להתקבל ללימודים המיועדים ואף להצליח בהם. מכינה קדם אקדמית המתקיימת באוניברסיטאות, מטרתה להעניק לסטודנט ציון אשר משמש כתחליף לציון הבגרות. ציון זה מוכר בכל המוסדות להשכלה גבוהה כתחליף לציון תעודת בגרות.

חשוב ביותר לציין כי אנשים מעל גיל 30 עוברים מכינה שונה מזו של הצעירים יותר.

לסיכום, נסיים בטיפ כלכלי חשוב לא פחות: במידה והינכם בוגרי יחידות צבאיות מסויימות או לחלופין בעלי ציוני פסיכומטרי ובגרות מצטיינים, יתכן והנכם זכאים למלגת לימודים חלקית או מלאה.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.