אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אינסטלציה בנישת עבודות שיפוצים

אינסטלטורים ואינסטלציה לא תמיד היו קיימים. אלו יצירות אנושיות, עם היסטוריה מרתקת בת אלפי שנים שממשיכה לזרום בעודכם קוראים שורות אלה. גם אם נסתכל לאחור לכל נישת עבודות שיפוצים או אנשים שמבצעים שיפוצים בפועל לא היה שם מקצועי כזה או אחר כלומר לא הייתה ממש הגדרת מקצוע למקצועות המופיעים במאמר זה.

אינסטלטורים ואינסטלציה הם חלק בסיסי ובלתי נפרד כל-כך מהעולם שאנחנו מכירים כשלכולנו קל מאוד להבין שהם היו קיימים מימים ימימה מה שלא בדיוק מדיוק אבל בהחלט קל לחשוב על זה כפי שזה.

אם כן אם נתבונן על הדבר מעשית נגלה כי מערכות אינסטלציה מורכבות כפי שקיימות בימינו הן תופעה חדשה יחסית בציוויליזציה שלנו, ובאופן טבעי גם  אינסטלטורים הם משהו שלא תמיד היה קיים לרבות מבצעי שיפוצים או עבודות שיפוצים .

על פי קביעה כמה שיותר מדויקת נוכל לקבוע שמערכת האינסטלציה העירונית הראשונה בהיסטוריה הוקמה על-ידי התרבות של עמק האינדוס, כעת נסביר על עמק האינדוס. עמק האינדוס זה בעצם אזור שמקביל לצפון מערב הודו ורוב פקיסטן. מערכת האינסטלציה נבנתה באמצעות אינסטלטורים מאבן ואספלט. זה התרחש בתקופת הברונזה בתחילת האלף השלישי לספירה, מסקנה שאומרת לנו שתחום שיפוצים או עבודות שיפוצים לרבות אינסטלטורים הינו תחום שהיה קיים מלפני שנים  רבות ביותר.

אם כן תחומם של אינסטלטורים ובכלל עובדי שיפוצים התפתח בנישת שיפוצים לפני שנים רבות כשמאוחר יותר התפתחו טכנולוגיות אינסטלציה מרשימות גם בממלכה האשורית ובמצרים הפרעונית תוך שימוש בתעלות הולכה, אמות מים וגם צנרת מאבן ומה שמפתיע ביותר הינו שהם יישמו רבים מהעקרונות שמשמים בהקמת מערכות ביוב עד ימינו.

אם נחפור בהיסטוריה נגלה שהרומאים היו הראשונים שבנו מערכת ביוב מבוססת צנרות מתכת בהיקף גדול, מתישהו במהלך המאה השמינית לפני הספירה הם גם העניקו לאינסטלציה את שמה הלועזי, Plumbing, שנגזר מהמילה הלטינית "Plamium", עופרת. אם כן אפילו ממלכת יהודה הייתה בתקופה מסוימת קשורה חזק בתחום אינסטלציה.

אפילו מהמאה העשירית גם המלך שלמה וממלכתו התקדמה והצליחה לספק מים באמצעות מערכות הולכה מתוחכמות במושגים של אותם ימים. אם כן אנו מסיקים מכך שכבר אז היתה חשיבות ענקית למערכות אינסטלציה ושמדובר בדבר חשוב היום אבל בהחלט דבר חשוב שהתפתח כבר אז דהיינו היה כבר אז בעל חשיבות. 

אודות מחבר המאמר

אגו ווב אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.