אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי אנגלית – איך להתאים אותם לילדים?

 

הורים רבים איתם שוחחנו טענו כי לימודי אנגלית כבר בשלבים הראשונים של בית הספר, כלומר כיתות א' ו-ב', העניקו לילדיהם יתרון משמעותי מול תלמידים אחרים בבית הספר. הרעיון ללמוד אנגלית בגיל צעיר במיוחד הפך לנחלת הכלל. ההורים של ימינו מבינים את משמעותם של לימודי אנגלית מוקדמים. אז איך מתחילים בית ולבד?

 

אנגלית בקלי קלות, ככה פחות או יותר, ניתן לקרוא לאופנה הזו, ולא נראה שמדובר באופנה חולפת. לימודי אנגלית לגיל הרך מתחילים אפוא בהחלטה משותפת של ההורים ולא, זה ממש לא פשוט. המצדדים בגישה טוענים כאמור שאנגלית היא זו שתוכל למנף את לימודי הילד. כיום מוצעות תכניות רבות ללימודי אנגלית לכיתות הגבוהות וכל אחת מהן שווה זהב. כך, למשל, באוניברסיטאות או במכללות המציעות פטורים לקורסים מסוימים. חלק ניכר מהמכללות אינו גובה את התשלום לקורסי פטור.

 

לימודי אנגלית, עקב בצד אגודל

 

אבל לפני שמגיעים לרמות הגבוהות, בל נשכח שבזאטוטים עסקינן. לימודי אנגלית לצעירים יותר אינם מתחילים ברמה האקדמית אמנם, אבל הם מעניקים את הבסיס. כך, למשל, דרך העשרת אוצר מילים באנגלית. מדובר על קטעי סיפור המתאימים לילדים בגיל הרך והכוללים מילים פשוטות באנגלית הקשורים להתנהלותו של הילד: בית, חברים, חגים, משפחה, בית ספר וגן, ומכאן כאמור שם הואר, אנגלית בקלי קלות.

 

אבל האם באמת טוב להעמיס על הילד עודף מידע וידע?

 

תלוי את מי שואלים. במידה וכל התהליך נעשה עם הילד ולא תוך כפיה עליו, הדבר כאמור עובד בצורה חלקה כאשר שני הצדדים נהנים. פירושו של הסיפור עצמו וכתיבתו בעברית תוך אזכור מצומצם של מילים באנגלית מעניק את הבסיס ההתחלתי. אחר כך מגיעה השלמה, מילים נפוצות ופעלים כמו is ושאר הטיותיו. לסיכום נאמר כי לימודי אנגלית לגיל הצעיר ממנפים את הילד רק כאשר ישנה הלימה בין רכות הלימוד לילד עצמו. 


אודות מחבר המאמר

מוגש כחומר לציבור על ידי קבוצת קידום

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.