אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהו טיפול שיניים באמצעות סדציה

משמעות המילה סדציה הינה 'טשטוש'. במקרים של חרדה מפני טיפול שיניים שנפוצה וקיימת אצל רוב האוכלוסייה ברמות משתנות, ניתן לעשות הליך של טשטוש של המטופל. זה מומלץ בעיקר עבור ילדים או אנשים הסובלים מחרדה של ממש הנקראת "חרדה דנטאלית". חרדה זו משתקת ולפעמים גם אינה מאפשרת לאנשים אלו לעבור טיפול באופן נורמלי ובלי הפרעות, ובכך אף מסכנת את המטופלים ההיסטריים.

ישנן כמה טכניקות טיפול שיניים בסדציה (טישטוש). ניתן להגיע לדרגות שונות של טשטוש של המטופל: הבחירה בדרך מסוימת על פני האחרת תלויה באופי המטופל, מצבו הבריאותי, וכמובן – אופי הטיפול שעליו לעבור אצל רופא השיניים.

הדרכים לבצע טשטוש במהלך טיפול שיניים

ישנם כל מיני סוגי הרדמה וטשטוש הניתנים למטופל בכדי להפחית את רמת הכאב והחרדה שהוא חש. יש טיפול שיניים בהרדמה כללית או מקומית או טשטוש באמצעות גז או כדורים. להלן פירוט הטיפולים האפשריים.

טיפול שיניים בהרדמה כללית שונה מאוד מסדציה. בעת הרדמה מלאה המטופל מנותק לחלוטין מסביבתו ואינו בהכרה כלל. הרדמה כללית מבוצעת על ידי רופא מרדים מוסמך ובמוסד רפואי שקיבל אישור משרד הבריאות לבצע הרדמה כגון : קופת חולים, מרפאה פרטית עם אישורים או מרכז השתלות שיניים. כאמור, המטופל מורדם באופן מלא במהלך הטיפול ואינו מרגיש את המתרחש סביבו. ישנו פרק זמן ארוך יותר להתאוששות לאחר הרדמה מלאה ובדיקות מקדימות שעל מטופלים לעבור כדי לוודא שההרדמה אינה מסוכנת להם.

השפעות חיוביות של הסדציה

הסדציה מומלצת מאוד בשל העובדה שיש לה לא מעט השפעות חיוביות אשר הופכות טיפול שיניים מסיוט נוראי עבור אנשים מסוימים, לחוויה נסבלת לגמרי.

ראשית, תחושת הרפיון והרוגע אצל המטופל שמאפשרת לו לעבור בקלות גם טיפולים מורכבים וכמובן מאריכה את הסבלנות לטיפולים ארוכים בשל ערפול החושים ואובדן תחושת החרדה והזמן. רפיון הגוף מפחית משמעותית את הצורך של המטופל לזוז וידוע כי גם ריפלקס ההקאה פוחת, מה שמקל מאוד על המטופל וכמובן על הצוות שמטפל בו.

אחת השפעות החשובות ביותר היא העובדה שלא נשארת אצל המטופל תחושת חוויה טראומטית כמו בטיפול רגיל וכך ניתן לחזור ולעשות טיפולים נוספים בעתיד גם אצל מטופלים חרדתיים מאוד.


אודות מחבר המאמר

המאמר הזה נכתב על ידי Servula – הפלטפורמה האולטימטיבית למקדמי אתרים. אנחנו כותבים עבורך תוכן איכותי וייחודי, מפיצים אותו באתרי מאמרים ולבסוף מחזקים אותו עם סימניות חברתיות (וזו רק דוגמא לשירות אחד). הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו לעדכונים על שירותים חדשים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.