אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לעשות שיפוץ דירה ולהישאר בחיים

יש דבר כזה. אפשר בהחלט לעשות שיפוץ דירה ולהישאר בחיים. אין משמעו של שיפוץ דירה שווה לריקון הארנק. בעשור האחרון נכנסו לשוק הישראלי המוני קבלנים, מנוסים וחדשים, אשר מחלקים הצעות מחיר לכל דורש ומארגנים צוותי עבודה מאולתרים, שלא בהכרח מורכבים מאנשי מקצוע.

חוסר הניסיון או חוסר הרצינות של הקבלנים הללו פגע קשות בתדמית של הקבלנים הישראליים ונוצר מצב בו אנשים רבים חוששים להיכנס לתהליך של שיפוץ דירה כדי לא להיתקל במרמות למיניהן.

בכתבה שלפניכם ריכזנו שלושה טיפים חשובים על תהליך שיפוץ דירה, כדי לעשות אותו על הצד הטוב ביותר.

1. תכנון מקצועי

תכנון מקצועי זה אומר שימוש באנשי מקצוע. בין אם אתם יודעים מה היקף השיפוץ שתרצו לעשות ובין אם אתם צריכים ייעוץ, בכל מקרה קחו לעצמכם אדריכל שיהיה אמון על רישום מקצועי של כל דרישותיכם. הוא יוכל כמובן לסייע לכם לתכנן את השיפוץ או פשוט לתמלל את דרישותיכם בצורה מקצועית ובכל זאת צריך שמהשרות הזה יצאו לכם שני דברים. האחד הוא מפרט עבודה שכולל את כל מה שתרצו החל מפירוט על אינסטלציה, שיפוץ חיצוני, ריצוף וחיפוי וכדומה, המפרט צריך כמובן לכלול כתב כמויות. הדבר השני שעליכם לקבל זה תיק תכניות, בתיק זה יימצאו שרטוטים מדויקים של המבנה וכן שרטוטים של כל השינויים הנדרשים.

2. בחירת הקבלן

בחירת הקבלן צריכה להיות נגזרת של מחיר, איכות ושירות. הגישו את תיק העבודות ואת מפרט העבודה לכמה קבלנים שמהם תרצו לקבל הצעות מחיר. במקביל בקשו מהם לראות עבודות שעשו לאחרונה וגשו פיזית לבתים, כך תיווכחו באיכות העבודה. זו גם ההזדמנות לשוחח עם הלקוחות ושאול שאלות מהם תוכלו להסיק על מידת הרצינות והאמינות של הקבלן וכמובן על מידת הריצוי של הלקוח עצמו.

3. עריכת הסכם

כשעושים שיפוץ דירה זה ממש לא הזמן לסמוך על הבטחות אישיות ועל "מילה" של קבלן כזה או אחר. כדי למנוע תקלות אל תוותרו על עריכת הסכם שיעגן בתוכו את תכניות העבודה, את עלותה וכן לוח זמנים מפורט ופיצוי בתנאי איחור או שינויים פתאומיים שאינם תלויים בכם.


אודות מחבר המאמר

Servula היא פלטפורמה ייחודית למקדמי אתרים, דרכה ניתן לקנות שירותים איכותיים שמתבצעים ידנית על ידי פרילנסרים. אנחנו כותבים תוכן איכותי, מפיצים אותו באתרי מאמרים ולבסוף מחזקים אותו עם סימניות חברתיות (וזו רק דוגמא לשירות אחד).

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.