אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על קצה הארובה

הארובה הנה מתקן וותיק ומלווה את בני האדם כבר דורות ומאות. עוד כשאנשים נזקקו לאור באמצעות עששית היא כבר הייתה פה. עם הזמן  היא שינתה צורה כמו כול מתקן אחר לנידוף עשן.

כיום מחויבים כול בעלי העסקים בין אם קטנים או גדולים לבצע ניקוי ארובות. כמו: מסעדות, בתי מלון, בתי קפה, חדרי אוכל בבתי אבות, חדרי אוכל בקיבוצים ובכול מקום בו יש חדר אוכל ציבורי .  מטבחים תעשייתיים  מותקנים בהם לא מעט ארובות לנידוף עשן וריחות הבישול. בתוך כך הסכנה אורבת בתוך הארובה ובקצה שלה בהעדר ניקוי ארובות על ידי בעלי מקצוע.

ההמלצה של התקנות החדשות היא לבצע ניקוי ארובות בתקופה של חצי שנה עד שנה. ולמה?! משום שלא כול בעל עסק למזון מבשל בכמות של מטבחים תעשייתיים או אולמות אירועים. הכול תלוי במינון הפעולות והשימוש בארובות לצורך נידוף העשן .

מטבחים אסיאתיים הינם מטבחים בעלי אוכל מבוקש והרבה מאתנו אוהבים לסעוד שם. בתוך המטבחים הללו הלהבות שורקות מעבר למחבתות , הווקים והסירים. על כן ניקוי ארובות במסעדות אסייתיות בהם מקפיצים שם מוקפצים עם לא מעט שמן זקוקות באופן תכוף יותר לבצע ניקוי ארובות ומנדפים.

בא נדמה אגזוז לארובה

אם טרם הפנמתם מהי חשיבות ניקוי מנדפים – נביא כאן דוגמא לארובה אחרת. בכול רכב יש את צינור האגזוז הוא מעין ארובונת שהדלק נשרף במהלך הנסיעה הוא פולט את גזי הדלק והעשן אל האגזוז וכך יוצא החוצה ומאפשר לנו לנסוע בבטיחות ובחופשיות. מה קורה כשהאגזוז סתום ?! הוא יעלה פיח ועשן רב ויזהם כפליים את הסביבה ובתוך כך, עלול לגרום לנזקים חמורים לרכב ואף לנוהגים בו.

אותו הדבר בארובות עשן לצורך בישול או חימום בתים ומקומות. כאשר אנו נמנעים מהצורך של ניקוי ארובות הן נסתמות , המעברים הופכים להיות צרים והעשן אף יכול ליצור סינרגיה מסוכנת שתגרום לנזקים ואסונות . כשם שאנחנו דואגים להחליף, לנקות ולתקן אגזוז מעשן ברכב – כך אנו צריכים לנהוג עם ארובות הבישול והחימום. לבצע ניקוי ארובות יסודי על ידי מקצוענים ולגרום לסביבה נוחה לעבודה והחשוב מכול לסביבה בטוחה.

ניקוי ארובות גם כצורך הגייני

אחרי שפרשנו את משנתם של ניקוי ארובות בסוגית הבטיחות .  נגדיר בין היתר  כמה חשובה היגיינה בסיביה מבשלת ואופפת ריחות מטבח. המטבח הנו מקור לאגירת חיידקים בגלל השימוש במזונות שונים שבמהרה צוברים חיידקים. גם אם אנחנו נפשיר בשר קפוא בתוך קערה המונחת על משטח השיש במטבח בין אם הוא תעשייתי או ביתי – על ידי מיקרוסקופ תוכלו לגלות כי לא מעט חיידקים רובצים עליו בגלל שינוי הטמפרטורה.

 בתוך כך , אנו צולים את הבשר הזה , מטגנים, או מבשלים אותו. החיידקים עוברים דרך ארובת העשן המותקנת ברוב המטבחים ונשמרים שם לאורך זמן. חלק מהחיידקים מתים וחלק בעלי עמידות במגע של שומן  אשר נצבר במעטה המנדף או הארובה. כאשר אתם דואגים לבצע ניקוי ארובות אתם בעצם גם מונעים סכנת דליקה וגם דואגים להיגיינה סביבתית .

 


אודות מחבר המאמר

ניקוי ארובות זה חשוב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.