אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פסיכולוג ילדים מוסמך – בעיות נפוצות של ילדים.

ילדים מסוגלים, פעמים רבות, להיות חסרי אונים בכל הנוגע להבעת הרגשות שלהם ואין זה משנה אם מדובר על הבעיה הגדולה ביותר עבורם או הבעיה הקטנה ביותר. על מנת לא לרוץ אל פסיכולוג ילדים מוסמך רצוי קודם כל לשבת עם הילד ולשוחח עמו על הבעיות והדברים שמציקים לו.

 

בעיותיהם הנפוצות של ילדים.

 

כפי שכולנו יודעים, ילדים שחוששים נוטים להגיב לדברים בצורה מהירה יותר ממבוגרים, ללא מסננת כפי שנקרא וללא שום טקט. יש ילדים אשר מביעים חשש מתמיד מהחושך, ילדים עם בעיות של שיעור יתר בגיל מאוד צעיר, יש ילדים שמפחדים מבעלי חיים כאלה ואחרים וישנם ילדים אשר כבר חווים לבטים בכל הנוגע לזהותם המינית.

 

ניתן למצוא ילדים רבים עם בעיות של הרטבה בלילה, ילדים שנאלצים להתמודד עם גירושי ההורים, בעיות של אלימות בבית הספר או לחילופין בבית בין האחים, בעיות של ילדים שאינם פופולאריים בבית הספר, קושי בלימודים, בעיות של לקות למידה או קשב וריכוז, הפרעות אכילה, בעיות במשקל וכולי.

 

אחד מהמצבים הבולטים בכל הנוגע לבעיות אצל ילדים בהם נתקל כל פסיכולוג ילדים מוסמך לפחות פעם אחת במהלך טיפולו בילדים היא תופעת התעללות פיזית או נפשית בבית הספר (לעיתים גם בבית). מחקרים רבים בתחום הפסיכיאטריה ובתחום הפסיכולוגיה גילו כי יש קשר ישיר בין גדילה תחת התעללות לסבירות גבוהה של הילד להפוך כמתבגר לבעל חרדות ונטיות דיכאוניות.

 

בתוצאות של מחקרים אלו התגלו ממצאים שחשפו כי ילדים אשר נחשפו להתעללות מתחת לגיל 13 היו בעלי סבירות גבוהה מאוד לפיתוח מצוקות רגשיות וכן גם בעיות של שינה. ילדים אשר חוו התעללות דומה בגילאי 13 ומעלה הינם בעלי סבירות גבוהה של הפרעות נפשיות שונות כמו למשל: חרדה ודיכאון באופן ספציפי.

 

פעמים רבות ילדים מסרבים לשתף פעולה עם פסיכולוג ילדים מוסמך ולכן ניתנת האפשרות שהפסיכולוג יעביר את ההורים הסמכה ויעניק להם כלים להתמודדות יעילה יותר עם בנם או בתם. מומלץ לבדוק היטב האם מדובר על פסיכולוג ילדים מומלץ ומוסמך על מנת שזה יוכל לעזור לילד בצורה המקצועית, הטובה והמהירה ביותר.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.