אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיור מוגן - מה הוא מציע?

מוסדות דיור מוגן קיימים בקשת רחבה של תצורות, רמות ואוכלוסיות יעד; ישנם בתים בעלי אופי כפרי, מורכבים מיחידות קרקע טובלות בירק, שמסביבן מדשאות מטופחות ופינות נוי, כמו גם, רבי קומות מודרניים, הממוקמים בלב מרכזים שוקקים ומציעים נגישות לכל הפיתויים העירוניים; ישנם בתי אבות סיעודיים על כל השירותים המיוחדים הנלווים, אשר מתנהלים במתכונת דיור מוגן או או יחידות עצמאיות, אשר חולקות שירותים משותפים רבים, באופן המזכיר מלון דירות מפנק. ככל שבית דיור מוגן יוקרתי יותר ובעל היצע מגוון יותר של שירותים ופעילויות, כך גם עולה מחיר המחיה בו, אך זה נכון, כמובן, לחיים בכלל.

חוגים ופעילויות במסגרת דיור  מוגן

מוסדות דיור מוגן מספקים לתושביהם שפע אטרקציות חברתיות ותרבותיות, בין אם הם נכללים תחת דיור מוגן יוקרתי או פשוט, לעצמאים או במסגרת בתי אבות סיעודיים. הפעילויות כוללות חוגים רבים בתחומים מגוונים, הפעלות ספורט, משחקים, טיולים, הרצאות, חגים ואירועים שונים, המותאמים ליכולותיהם של החוסים. להלן כמה דוגמאות: קורס טיפוח, חוג מלאכת יד, התעמלות במים, שירה בציבור, טיפול בעזרת בעלי חיים, קונצרטים, פיקניקים, הצגות ועוד, כיד הדמיון הטובה. 

דיור מוגן יוקרתי - שירותים מיוחדים

אחד הדברים, המבדילים דיור מוגן יוקרתי מאחיו הרגילים הוא ההיצע הנוסף של שירותים מיוחדים, המקלים על חיי היומיום של הדיירים, בייחוד אם מדובר בדיירי בית אבות סיעודיים, אשר הניידות קשה להם. מדובר בשירותים נלווים, חלקם עונים על צרכים מנהליים וחלקם מותרות, המאפשרים לאדם לכלכל כמעט את כל צרכיו בתחומי ביתו; שירותי בנק, דואר, מספרה, טיפוח, חדר כושר, בריכה, ספריה, בית כנסת, מינימרקט ועוד.

דיור מוגן - טיפולים

בל נשכח, שאף כי בתי דיור מוגן מציעים לתושביהם הרבה מעבר לבטחון אישי והשגחה רפואית, הם עדיין, בראש ובראשונה משכן נוח ומוגן לבני הגיל השלישי, הנזקקים בתדירות גבוהה יחסית לטיפולים רפואיים או פרא-רפואיים. מוסדות אלו, המיועדים לבני גיל הזהב, מספקים השגחה רפואית 24 שעות ביממה, שירותי מרפאה, טיפולי פזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, מעקב תרופתי וסיוע סיעודי ברמות שונות.

סיכום

החיים יכולים להיות יפים, נעימים ומלאי פעילות גם בגילאים מתקדמים. בתי דיור מוגן מצאו את נוסחת הפלא, המאפשרת ביטחון אישי ורפואי במקביל ליומיום עמוס מוקדי עניין ומשיכה חברתיים ותרבותיים כחוגים, הופעות, פעילויות ספורט, משחקים, טיולים וכדומה. בתי דיור מוגן יוקרתי, ביניהם גם כאלו המכילים בתי אבות סיעודיים, דואגים לספק תחת קורתם גם שירותים נלווים, המקלים על חיי הדיירים כמו דואר, בנק, מספרה, ספריה וכו'. 

אודות מחבר המאמר

פרוג4ביז הינו בית תוכנה המתמחה בפיתוח מערכות מידע ואפיון מערכת. פרוג4ביז מספק פתרון כולל מאפיון המערכת, גרך פיתוח שלה, הטמעה ושיווק.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.