אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אימוץ ילדים מארצות אחרות

 

דבר מעניין שלא כולם יודעים כי כאשר רוצים לאמץ ילד ממדינה אחרת צריכים אישור נוטריון אימוץ ילדים כאשר מגיע זוג לידיעה כי אין באפשרותם להביא ילדים, מנסים הם טיפולים רבים ומקווים כי גופם יעלה מעל הטבע ויצליחו הם להביא ילדים לעולם. אך, דבר זה אינו עובד, הולכים הם לטיפולים ללא סוף ומנסים הכול, תרופות, פגישות לא נעימות עם רופאים מומחים אשר חודרות לפרטיותם, אך טיפולים אלו אינם עוזרים לזוג. לאחר עשרה שנים מחליט הזוג כי הוא רוצה לאמץ ילד. כמובן כמו שכולם יודעים, לאמץ תינוק בארץ אין זה קל בכלל, צריכים אישורים רבים ולחכות בתור פעמים אפילו עשרה שנים... לכן, זוג זה  מחליט לשלם הרבה כסף ולטוס לחו"ל לאמץ ילד משם.

אישור נוטריוני דבר ראשון   דבר ראשון שצריכים הם לעשות הוא להשיג אישור נוטריון שייתן אישור חתום על כך כי זוג זה אכן יכול לאמץ ילד ולתת כמין אישור בין ארצי , רק אחרי זה יכולים הם לבוא עם הילד אשר אימצו ולקבל שוב אישור כי ילד זה אכן יכול לגדול בחזקתם. מדוע צרכים אישור נוטריון? בעקרון ישנם מסמכים רבים אשר רק נוטריון יכול לחתום עליהם עקב חוק שיצא בשנת 1981 כי זוג אשר רוצה לאמץ ילד ממדינה אחרת אשר חתומה בעמותה בין ארצית צריך הוא כי נוטריון יאבחן את הזוג וייתן חוות דעת עליהם לרשויות הזרות , וזאת משום שרק נוטריון מאושר לעשות תרגום בין לאומי הנקרא אפוסטיל  ורק על נוטריון סומכים לפי האמנה הבין לאומית אשר סיכמו וחתמו עליה רוב מדינות העולם בהאג בשנת 1961 וגם ישראל הצטרפה אליה. האמנה האמנה זאת נכללת בכל מדינות אמריקה וכמעט בכל אירופה (חוץ מן המדינות הפרמטיביות יותר) וכל מדינה אשר חתומה בהאמנה זו  ישראל מחויבת גם לאשר חתימה מנוטריונים בארצות אלו. דבר זה אכן בא לטובת כל אזרח ואזרח בכל מדינות אלו. חוק וסדר וכדי שמדינות אלו וכמובן מדינת ישראל תדע שאכן הם יכולות לסמוך על נוטריונים אלו ישנם חוקים להם הנוטריונים כפופים לשיפוט של בית המשפט אשר עושה עליהם כמין בייביסיטר ובשביל זה מחוייב כל נוטריון לשמור בקלסרים את כל המסמכים אשר עוברים תחת ידיו על כל לקוח.

 


אודות מחבר המאמר

משה פרקש, על החיים ומה שמסביב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.