אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מנדפים לצורך נידוף עשן

מנדפים כשמם הם , דואגים לנדף את העשן שנוצר כתוצאה מבישול, אפייה , הסקה  ואפילו ציוד של כבאים לצורך נידוף עשן לצרכים מסוימים. כשאנו עובדים במטבח, קרי מבשלים, מטגנים אופים וכדומה – אנו צריכים לעשות שימוש בגז – תהליכי  הבישול הם שונים והטכניקות אף שונות על מנת לתת לאוכל טעמים שונים וטובים.

 

אף אחד מאתנו לא מסרב לאיזה סטייק אנטרקוט צלוי וקינוח של עוגת שוקולד לאחר מכן. בתוך כך, כאשר מדובר במטבחים תעשייתיים או במטבחים של בתי מלון ומסעדות לא צולים אנטרקוט אחד ביום ובטח לא אופים פרוסת עוגה אחת. העבודה היא רבה ונמשכת לאורך כול היום במטבח. ניקוי מנדפים במטבחים אלו חשוב מאוד ואפילו מחוקק בחוק .

 

חשיבות ניקוי מנדפים מעניקה למטבחים אלו אפשרות להמשיך לעבוד באווירה נעימה ולא אפופת ריחות מעורבים של טיגון, אפייה וצלייה ביחד הגורמים לריחות מנוגדים וכתוצאה מכך ניתן להריח מאותם מטבחים שלא דואגים לבצע ניקוי מנדפים בזמן ריחות מחניקים ובלתי נסבלים.

 

נכון שמנדפים וארובות תפקידן לסנן את הריחות הלא נעימים וכן מצליחים דרכם לסנן עשן וריחות אלו. בהעדר ניקוי מנדפים הריח יהיה בלתי נסבל מאחר והמנדפים יהיו סתומים והעשן מהול הריחות לא בהכרח יעבור באופן זורם ונקי.

 

ניקוי מערכת הנידוף – חובה על פי תקנה

 

כפי שתיארנו לעיל מהם מנדפים ומהו השימוש בהם. כך חשוב לנהוג בקולטי אדים בבית . כיום ישנם קולטים בעלי פילטרים שניתנים להחלפה והם בעצם אחראים לסינון והניקיון הפנימי.

מטבחים תעשייתיים מחויבים על פי תקנה של כיבוי האש ומשרד הבריאות לבצע בכול תקופה שנקבעה בחוק זה ניקוי מנדפים.

 

השומן המצטבר במעטה מערכת הנידוף – מהווה מעין פצצה מתקתקת בכול מטבח תעשייתי בהדר ניקוי מנדפים. כל שאנו מתעלמים מהחוק הדורש ניקוי מנדפים בזמן , כך השומן ימשיך להתעבות בדפנותיו של המנדף ובהקפצה הבאה של הווק עלול ליצור דלקה וסכנה עבור הנמצאים במקום ואף יותר מכך.

 

ניקוי מנדפים הנה פעולת תחזוקה המתבצעת על ידי גורמים מקצועיים באופן תקופתי שהחוק מחייב. כך תוכלו לאפשר לעבודתכם במטבח להיות בטוחה ובריאותית. בתוך כך מערכת הנידוף תעבוד ביעילות רבה וללא תקלות המאפיינות מערכת נידוף סתומה.

 

כמו כן , מלבד ניקוי ארובות בתוך מערכות סינון אוויר מתקדמות במטבחים תעשייתיים מותקנים פילטרים הדואגים לסינון יעיל ונקי. גם הם נסתמים כתוצאה משימוש יומי בהם ועל כן צריך לדאוג להחליפם בהתאם לתכיפות העבודה במטבחים אלו.

 

שירותי תחזוקה וניקוי מנדפים וארובות

 

כבר רבים מכם פונים ויודעים כי החוק מחייב הן בטיחותית והן בריאותית לדאוג לתחזוקה שוטפת של המנדפים והארובות במטבחים גדולים בין אם הם במסעדות , בתי קפה או מטבחים תעשייתיים של חדרי אוכל גדולים. מאידך, חשוב לבחור בשירותי חברת ניקוי מנדפים וארובות מקצועית לעילא לעילא  שתעמוד בתנאי הניקוי שמציב החוק .

 


אודות מחבר המאמר

ניקוי ארובות זה הדבר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.