אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בנקים – מי שומר על הכסף שלך?

בנקים – מי שומר על הכסף שלך?

מה זה בנק?

מוסד פיננסי שעוסק בטיפול בכספי הציבור. הטיפול בכספים כולל טיפול בהלוואות בנקים, חשבונות בנק, פיקדונות כספיים, מסגרות חשבונות שקים, השקעות ומתן הלוואות לאחרים. תפקיד הבנק קריטי בכלכלה כאשר הוא מעביר את הכספים בין לקוחות עם כסף שאינו דרוש להם מיידית לבין אלו המבקשים להשתמש בממון זה למגוון מטרות. הבנק משלם לראשונים וגובה מהאחרונים ריבית, שהיא מחיר השימוש בכסף.

איך עובד הפיקוח על הבנקים בעולם?בכל מקום בעולם הבנקים נמצאים תחת פיקוח מאחר והם מייצרים כסף ע"י הלוואות שהם נותנים, פעולה זו היא פעולה המתבצעת רק בבנקים בשונה ממקורות פיננסיים אחרים. מערכת הבנקאות היא קריטית ומרכזית בחיי הפרט והחברה מאחר והיא פועלת במישור החברה והרווחה הציבורית לכל מדינה יש בנק מרכזי, בארצנו הבנק המרכזי הוא בנק ישראל.

תפקידו של בנק ישראל:

·  הגנה על יציבות המחירים באמצעות שינויים בשער "ריבית בנק ישראל" , בריבית זו הוא מלווה לבנקים מסחריים, שבתורם מייצרים אשראי לציבור ולעסקים ושימוש באמצעים נוספים במסגרת המדיניות המוניטרית.

·  פיקוח ורגולציה על הבנקים בישראל

·  ניהול יתרות המט"ח הלאומיות

מה הקשר בין פעילות הבנק חברה?הבנק בעצם משפיעה עיקרי על גודל אי השוויון בהתחלקות ההכנסות במשק, על יעילות, התחדשות טכנולוגית, על קצב צבירת הון במשק, על צמיחה, על קצב התפתחות חברות במשק ועל רמות תוצר לאומי גולמי שיקבעו במשק ועל הקצאת מקורות במשק.

סוגי בנקיםמלבד בנק ישראל קיימים סוגי בנקים נוספים.

·         בנק השקעות – בנק שעובד עם חברות בהנפקת ניירות ערך.

·         בנק למשכנתאות- נותן הלוואות ארוכות טווח כנגד שיעבוד נכסים

·         בנקים מסחריים

·         בנקי חוץ

·         בנקים לקידום עסקים

 

בנקים המסחריים המעודכנים באתר בנק ישראל נכון להיום:בנק אגוד לישראל בע"מ, בנק אוצר החייל בע"מ, בנק דיסקונט לישראל בע"מ, בנק דקסיה ישראל בע"מ, בנק הפועלים בע"מ, בנק יהב לעובדי המדינה בע"מ, בנק ירושלים בע"מ, בנק לאומי לישראל בע"מ, בנק למסחר בע"מ (לבנק מונה מפרק זמני), בנק מזרחי טפחות בע"מ, בנק מסד בע"מ, בנק, מרכנתיל דיסקונט בע"מ, בנק ערבי ישראלי בע"מ, בנק פועלי אגודת ישראל בע"מ, הבנק הבינלאומי הראשון לישראל בע"מ, יובנק בע"מ.הריביות שהבנקים לוקחים שונה מבין לבנק. בנקים למשכנתאות: בנק דיסקונט למשכנתאות בע"מ, בנק לאומי למשכנתאות בע"מ.ריבית על המשכנתא משתנה בין הבנקים. רצוי לערוך השוואת בנקים לפני שפותחים חשבון, לוקחים הלוואה או משכנתא

ניתן לאתר את רשימת בנקים וסניפי בנק במוקד הטלפוני הכללי.


אודות מחבר המאמר

יעל, כותבת מאמרים וחיבורים בנושא שירותים בארץ הניתנים לציבור הרחב.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.