אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך עושים כסף מפסולת מתכות וגרוטאות

גרוטאות ממתכת ניתן לעבד במספר מפעלים שהוקמו לטובת ענין זה ובעידוד המשרד להגנת הסביבה. על ידי התכת המתכות מקבלים מטילים שניתן לעבד בשלב מאוחר יותר למוצרים חדשים העשויים ממתכת. חברות רבות צצו בשוק בשנים האחרונות ומתמחות בפינוי פסולת וגרוטאות, שינוע שלהם לחברות מיחזור או מיחזור בחברה שלהם ומכירת המתכת כמטילים או יציקת המתכת לתבניות ויצירת מוצרים אחרים.

איך התהליך עובד

כאשר יש לבצע פירוק מפעלים או פינוי פסולת מתכת מזמינים חברה מקצועית בעלת כלים ומיומנות בפינוי. החברה מגיעה עם משאיות לשינוע הפסולת וצוות עובדים מיומן הדואג לפירוק המתכות באמצעות כלים טכניים. לאחר השינוע מועברת הפסול למפעל מיחזור וצוות העובדים מפריד בין חומרי הגלם השונים. בפינוי רכב לדוגמה יפרידו את הצמיגים, מצבר, גומי ופלסטיק משלד הרכב וישלחו את הגרוטאה למיחזור.

פסולת מתכתית

פסולת מסוג מתכת מתחלקת לשני סוגים עיקריים: פסולת ברזל ופסולת אל ברזל. את הפסולת ממיינים לפי סוגים ואז לאחר פירוק ומיון שולחים את הפסול למחזור ויוצרים מוצרים חדשים מהם. מפסולת הברזל מכינים ברזל מקצועי ומוכרים אותו חזרה לתעשייה ובכך תורמים רבות לבעיית דילול משאבים ולאקולוגיה.

כסף

חברות מתמחות בענף מרוויחות מפינוי מפעלים ופירוק. לאחר מיחזור החומרים החברה מוכרת אותם חזרה לתעשייה. פעולה זו נקראת סחר מתכות. למעשה הרווח הוא של כל הצדדים הנוגעים בדבר ובעיקר רווח אקולוגי לכדור הארץ ותושביו. מי שמוכר את הגרוטאות והפסולת מקבל תשלום מהחברה הממחזרת לפי סוג המתכת, משקל ואיכות החומר. נושא השינוע ומורכבות עבודת הפירוק מהווה פקטור נוסף בעניין התשלום למוכר הגרוטאות. לאחר פעולת המיחזור מוצעים חומרי הגלם למכירה וכך מתוגמלת חברת פינוי ואיסוף הגרוטאות. הרווח לחברות התעשייתיות שקונות את חומרי הגלם הממוחזרים הוא בהוזלת עלויות קניה. מתכת ממוחזרת זולה משמעותית מרכישת מתכת חדשה.

תרומה לאיכות הסביבה

כל מיחזור פסולת תורם לאיכות הסביבה לכן פעולות אלה הן ברוכות. במקום להטמין מתכות כפי שהיה נהוג בעבר ובעקבות כך מי התהום והאדמה מזדהמים דואגים למחזר את המתכות ולנצל אותן שוב. 


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב על ידי צוות הכותבים של כתיבת מומחים, כתיבת מאמרים מקצועיים בכל תחום.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.