אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על טעם ועל ריח אין להתווכח

 

 

על טעם ועל ריח אין להתווכח

 

איזה כיף להתחיל את היום עם כוס קפה ארומתי? כולנו זוכרים את אריק איינשטיין בשירו המפורסם עם  האם השותה עוד כוס קפה, אך למרבה המזל האם המודרנית לוגמת כוסות קפה בלי הרף. מדוע ? משום שהקפה בבית המופק ממכונת קפה יש לו טעם ששום קפה טורקי לא מגיע אליו. רובנו במילואים מתפשרים ומבשלים את אבקת הקפה עם סוכר בפינג'אן, לעומת זאת במשרד או בהמתנה בחלק מתחנות השירות בחברות הסלולר אנו נשתה את הקפה מ מכונות קפה אוטומטיות משוכללות ומודרניות הקיימות כיום ברחבי הארץ.

במבחני טעימה רבים המשווים בין איכות הקפה המופק מאבקה ומים רותחים מקומקום ולבין איכות הקפה המופק ממכונת קפה מציינים המשתתפים במבחני הטעימה כי איכות הקפה והארומה המתקבלים ממכונת קפה הוא המשובח ביותר והטעם – גן עדן. מכאן שהפופולאריות ההולכת ומתעצמת של מכונות הקפה בקרב משקי הבית הישראלי מובנת מאליה: אנו רואים בשנים האחרונות גידול במספר מכונות הקפה לבית הנמכרות ברשתות שיווק מכשירי חשמל. כך שאת מכונות קפה נוכל לראות לא רק בבתי עסק ובמוסדות ציבוריים שונים או משרדים. וכבר מזמן מכונת הקפה היא לא נחלתם של יחידי סגולה אלא של מגוון מעמדות ואוכלוסיות.

ובשביל לסבר את האוזן, הישראלים אוהבים קפה.והרבה.כמה אוהבים? אז כך, על פי נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) הישראלים שותים כחמישים מיליון כוסות קפה בשנה! כמות עצומה זו לכל הדיעות ממחישה עד כמה הישראלי נוהג לשתות קפה ועד כמה הוא נוהג לשתות אותו לא רק בבוקר ולא רק במשרד. אלא גם באירועים , אחרי ארוחת צהריים ועוד. במסעדות או בבתי קפה שם אנו הישראלים מבלים בעיקר עם מכרים או עם משפחה הקפה מופק מכונות קפה מקצועיות ולכן המשקה המופק ממכונה זו הוא ארומתי ביותר והמשובח ביותר בכל ספל המוגש לנו.

את האהבה לקפה הבלתי ניתנת לערעור בכל העולם את זה כבר הבנו מהשורות הקודמות. אך לגבי סוגי מכונות הקפה הקיימות בשוק ניתן לחלק לשניים:

קיימות מכונות קפה שטוחנות פולי קפה ובכך זה מאפשר למשתמש לשלוט על חוזק הקפה ועל ריכוזיות הארומה וקיימות מכונות קפה שעובדות על קפסולות שבתוכן מצוי הקפה.

כך או כך, אין להתווכח על רמת הקפה המשובחת שתקבלו בסוף ההכנה!

 


אודות מחבר המאמר

מאמרים מקצועיים ומעניינים זה אנחנו

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.